17. اسفند 1396 - 15:13   |   کد مطلب: 21097
مسئول ایستگاه مرکزی آتشنشانی همدانتوصیه کرد: مسئولین ذی ربط باید از دسترسی نوجوانان و جوانان به این موارد جلوگیری به عمل آورند,رسانه ها از طریق فرهنگ سازی , ساخت برنامه های مستند مخاطرات بازی با مواد خط رناک را برای مخاطبان خود بازگو نمایند ,ضمنا مدارس نیز می توانند ازطریق برگزاری کلاس های توجیحی و آموزشی والدین را نسبت به این امر حساس نمایند .

به گزارش شبنم همدان

کم کم به روزهای آخر سال نزدیک می شویم و روزهای پر ازهیاهو را پشت سر می گذاریم. همه از چهارشنبه سوری سخن می گویند و برای لحظه ای شادی و نشاط و خندیدن وقت و هزینه بسیاری صرف می کنند. متاسفانه گاهی اوقات این شادی ها بسیار گران تمام می شود .

شادی چهارشنبه سوری در کشور ما  با سلب آسایش و امنیت مردم عجین شده است.

به مناسبت پیش رو داشتن روز پر مخاطره چهارشنبه سوری گفتگویی با وحید گلی پور مسئول ایستگاه مرکز آتش نشانی همدان انجام دادیم .

 

انفجارهای پر سر و صدا در سطح شهر

مسئول ایستگاه مرکزی آتش نشانی همدان اظهار داشت :با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال به ویژه شب چهارشنبه سوری شاهد انفجارهای پرصدا و مهیب و دود زا توسط نوجوانان در سطح شهر همدان هستیم .

 

احساس نا امنی عابرین از صدای ترقه و انفجار

گلی پور تصریح داشت :با وجود اینکه هم اکنون چندین روز  با چهارشنبه آخر سال فاصله داریم تماس های زیادی جهت شکایت از این ناهنجاریها در سطح شهر انجام می شود .سر و صداهای ناشی از انفجار موجب سلب آسایش مردم شده است ,از سوی دیگر اکثر اوقات پرتاب ناگهانی ترقه و سایر موارد خطرناک به زیر پای عابرین موجب ایجاد احساس ناامنی در برخی از خانواده ها شده است  .

 

انفجار مواد محترقه پسر نوجوان را تا لب مرگبرد

گلی پور به یکی از خاطرات خود در ارتباط با صحنه های دلخراش چهارشنبه اخر سال اشاره داشت و گفت :متاسفانه سالیانه ما شاهد حوادث تلخ و دردناکی هستیم . یکی از آن حوادث تلخ که در سال گذشته رخ داد .نوجوانی مقدار زیادی اکلیل ثرنج را به داخل منزل برده بود تا با آن بمب دست ساز کوچک بسازد .متاسفانه هنگام کار با این وسایل مواد در دستش منفجر شده بود ,این مساله باعث اسیب شدید دست وی شد و او را تا سر حد مرگ برد .

 

مسئولین بر توزیع مواد محترقه بین نوجوانان نظارت کنند

مسئول ایستگاه مرکزی آتش نشانی همدان به راهکارهای اگاهی بخشی اشاره داشت و  تاکید داشت:کانون  خانواده  مهمترین راه برای کنترل ناهنجاریها است.  مسئولین ذی ربط باید از دسترسی نوجوانان و جوانان  به این موارد جلوگیری به عمل آورند,رسانه ها  از طریق فرهنگ سازی , ساخت  برنامه های مستند مخاطرات بازی با مواد خط رناک را برای مخاطبان خود بازگو نمایند ,ضمنا مدارس نیز می توانند ازطریق برگزاری کلاس های توجیحی و آموزشی والدین را نسبت به این امر حساس نمایند .

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار