16. دى 1402 - 10:40   |   کد مطلب: 25368
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان از تایید صلاحیت ۶۱ درصد داوطلبان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در همدان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام جلال مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در دفتر شورای نگهبان در همدان اظهار کرد: با توجه به اعلام نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در رابطه با صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از ۵۲۴ نفر داوطلبی که صلاحیت آنها در هیات مرکزی بررسی شده صلاحیت ۳۱۹ تایید شده که ۶۱ درصد است.

 

وی بیان کرد: کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت داوطلب شورا ثبت شکایت کنند که یک ماه بعد یعنی ۲۱ بهمن ماه نتایج اعلام خواهد شد.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با اشاره به اینکه نظر شورای نگهبان قطعی است و آنچه امروز هیات مرکزی نظارت اعلام کرده است قطعی نیست گفت: در استان ۵۷۵ شرکت‌کننده داشتیم که برخی انصراف دادند، تعداد تاییدها بی‌سابقه است و ۳۷ درصد تایید نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع ۹ نفر عدم ثبت نام بوده که دو درصد را شامل می‌شود در تشریح این مطلب گفت: تبصره دو ماده ۵۳ می‌فرماید داوطلبی که موقع ثبت‌نام مدارک خود را در موعد مقرر بارگذاری نکرده است، به منزله عدم ثبت نام است.

 

مرادی با اشاره به اینکه در اسداباد از ۵۰ نفری که به هیات مرکزی رسیدند ۱۹ نفر یعنی ۳۸ درصد تایید و ۲۱ درصد عدم تایید داریم گفت: در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از ۷۸ نفر ۱۷ نفر عدم تایید و سه نفر عدم ثبت‌نام و ۵۸ نفر صلاحیت تایید شده است.

 

وی با اشاره به حوزه انتخابی رزن و درگزین از ۴۹ نفر ۳۰ نفر تایید ۶۱ درصد و ۱۹ درصد صلاحیت تایید نشده که ۳۸ درصد است گفت: در تویسرکان از ۴۶ نفر ۲۶ نفر صلاحیت تایید شده که ۵۶ درصد است و ۴۳ درصد یعنی ۲۰ نفر صلاحیت آنها تایید نشده است. 

 

 رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با بیان اینکه در ملایر از ۹۶ نفر ۵۹ نفر صلاحیت تایید شده که ۶۲ درصد است و ۳۸ درصد عدم تایید بوده است عنوان کرد: در نهاوند از ۵۲ نفر ۳۱ نفر تقریبا ۶۰ درصد تایید و ۲۱ نفر تایید نشدند که ۴۰ درصد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در مرکز استان از ۱۵۳ نفر ۹۶ نفر یعنی ۶۳ درصد تایید و عدم تایید ۵۱ نفر بودند که ۳۳ درصد است و ۶ نفر عدم هم ثبت‌نام داریم گفت: احتمال تایید اعتراض‌کنندگان نیز وجود دارد. 

 

مرادی با اشاره به اینکه در دوره قبل ۱۶ هزار نفر هیات نظارت بررسی کردند که این دوره ۲۱ هزار نفر بوده است افزود: در استان ۵۰ ساعت برای بررسی جلسه تشکیل شده است.

 

وی در خصوص علت اختلاف نظر هیات نظارت و هیات اجرایی گفت: آنچه اعلام شده بود نظر هیات اجرایی در بررسی صلاحیت بوده و نظر هیات نظارت از سوی هیات اجرایی اعلام نشده بود.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان هیات اجرایی فرصت رسیدگی محدود بوده ۱۵ روز و هیات نظارت ۵۰ روز فرصت داشتند افزود: این بار اولین بار بود که ثبت نام‌ها به صورت الکترونیک انجام می شد خیلی موارد را به ۹ نفر عدم ثبت نام رساندیم اما در هیات اجرایی این موارد را عبور کردند چون وقت بررسی نداشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی فاصله تایید به این برمی‌گردد که در هیات نظارت دفتر نظارت داریم که امکانات بررسی و تحقیق است اما هیات‌های اجرایی تازه تشکیل شده و فرصت تحقیق هم ندارند.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار