6. خرداد 1398 - 0:16   |   کد مطلب: 22887
نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان باید پاک و پاکیزه آماده سفر قیامت باشدگفت: این شب‌های پرفضلیت و نورانی قدر فرصتی بی‌‌‌‌دیل است تا آدمی از آن برای شستشو روح و وران خود از گناه،

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

«آیت‌الله مصطفی موسوی اصفهانی» درجمع روزه داران گفت: یکی از مسائلی مهمی در شب‌های قدر باید بر آن توجه کرد،«توبه و بازگشت به درگاه پروردگار» است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های بازگشت به سوی خداوند، توبه است افزود: در قرآن کریم آیات متعددی بر توبه خالص اشاره دارد، توبه‌ای که به دنبال آن انسان از گناه خود پشیمان شده و تصمیم بر ترک آن گناه گیرد.

 

موسوی اصفهانی اضافه کرد: در این خصوص امام صادق(ع) می‌فرمایند: «هنگامی که بنده‌ای توبه خالصانه‌ای را انجام داد خداوند او را دوست خواهد داشت» که این حدیث به همان آیه شریفه قرآن اشاره دارد که می‌فرماید: «خداوند توبه کنندگان و پاکان را دوست دارد».

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان در دوره جوانی بیشتر در معرض گناه است ادامه داد: جوانان از توبه در این سن وسال  و در این شب‌های عزیز غافل نشوند، قشر مسن و سالخورده نیز نسبت به توبه اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: «هرگاه بنده‌، توبه خالصانه‌ای را انجام داد خداوند او را دوست خواهد داشت که نتیجه این محبت الهی،کشیده شدن پرده ستر الهی بر آن گناه و نسیان، «فرشتگان کاتب اعمال انسان»، «زمینی» که برآن گناه انجام شده و «جوارح آدمی» که همگی از شاهدان فردای قیامت هستند به دلیل توبه فرد، آن گناه را فراموش کرده و انسان در سایه این توبه الهی پاک می‌شود.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان باید پاک و پاکیزه آماده سفر قیامت باشد ادامه داد: این شب‌های پرفضلیت و نورانی فرصتی بی‌‌‌‌دیل است تا آدمی از آن برای شستشو روح و وران خود از گناه، بهره گیرد.

 

موسوی اصفهانی ابراز کرد: طبق آیه شریفه «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ؛ بگو اى بندگان من که دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده‌اید، از رحمت خدا مأیوس نشوید در حقیقت ‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است»(زمر/ آیه 53) انسان نباید هیچ گاه از رحمت خداوند ناامید شود.

 

وی با بیان اینکه توبه حق الناس، ملزم به پرداخت است گفت: هر انسانی در این عالم ضامن گناه خود است بنابراین هیچ گاه نباید گناه خود را کوچک شمرده و یا نسبت به گناه دیگران مقایسه کند، هدف سفری پاک و پاکیزه به سوی خالق است.
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار