15. مهر 1397 - 9:11   |   کد مطلب: 21755
مجلس مصوبه‌ای را برای رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس از ابتدای سال ۹۷ داشت اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده است و مسئولان وزارت نیرو آن را مستلزم تدوین آئین نامه اجرایی می‌دانند، آئین‌نامه‌ای که با گذشت ۷ ماه ازسال خبری از تدوین آن نیست.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم

حمایت میرزاده  در پاسخ به دلایل اجرا نشدن مصوبه رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس اظهار کرد: مصوبه رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس برای نخستین بار در سال 97 لحاظ شد و براین اساس مدارس از اول فروردین 97 معاف شوند اما بیشتر این مشکلات فعلی مربوط به بدهکاری برخی مدارس در گذشته است که آن را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: اگر از مدرسه‌ای برای قبوض سال 97 هزینه خواسته شد آن را پرداخت نکنند و به آموزش‌‌وپرورش، مجلس و وزارت نیرو گزارش دهند اما اگر بدهی مربوط به گذشته است باید پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس درباره اینکه اجرای این مصوبه مشروط به تهیه دستورالعمل با همراهی وزارت نیرو شده است، گفت: قانون صراحت کامل دارد و نیاز به دستورالعمل نیست اما اگر وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت نیرو احساس می‌کنند که این قانون نیاز به دستورالعمل دارد باید برای طراحی آن اقدام کنند و اگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند بسیا عجیب است که در داخل بدنه دولت بین آموزش‌وپرورش و وزارت نیرو اختلاف وجود دارد و سخنگوی دولت باید در برابر آن پاسخ دهد.

در همین رابطه یدالله شهباز بیگی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: هم‌اکنون 7 ماه از سال 97 گذشته و ما همچنان منتظر تا دستورالعمل این مصوبه تدوین و به ادارات ابلاغ شود اما هنوز این دستورالعمل تهیه نشده است. پرداهت هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس دغدغه‌ ما هم است و هر چند وقت یکبار به مدارس مراجعه می‌کنند و می‌‌گویند که می‌خواهیم برق و گاز را قطع کنیم و این تهدید باعث نگرانی مدیران می‌شود.

وی افزود: آئین نامه باید توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو تدوین شود البته با توجه به اینکه استاندار تهران گفته است باید با مدارس همراهی بیشتری شود فشارها برای قطع برق، گاز و آب مدارس نسبت به گذشته کمتر شده است.

پیش از این نیز رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره چرایی عدم اجرای قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس گفته بود: قانون حتماً باید اجرا شود ولی مانند هر تصمیم دیگری نیازمند نهایی شدن و تصویب آیین نامه اجرایی آن در هیئت دولت است. تدوین آیین نامه اجرایی در دستور کار دولت است و امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد؛ البته قانون ناظر به رعایت‌الگوی‌مصرف در این خصوص است.البته می‌پذیریم که دستگاه آموزش و پرورش کشور نیازهای فراوانی دارد و دولت حتماً باید تدارکاتی برای آن ببیند؛ حتی وزارت نیرو آماده است تا در صورت امکان یارانه‌جداگانه‌ای به دستگاه آموزش و پرورش بدهداما اینکه به فرزندان خود بگوییم این کالا هم رایگان است و هم آن را درست مصرف کنید، درس سختی برای نونهالان این مملکت است و پذیرش راحتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار