13. اسفند 1396 - 12:38   |   کد مطلب: 21036
به منظور ترویج فرهنگ‌ درختکاری;
«پویش #سبزه_ماندگار» در همدان راه اندازی شد
«پویش #سبزه_ماندگار» به همت خبرگزاري فارس در همدان با حضور اصحاب رسانه و مدیرکل منابع طبیعی استان همدان رسماً راه‌اندازی و از پوستر آن رونمایی شد.
پویش سبزه ماندگار,فرهنگ درختکاری,سبزه عید,کاشت نهال,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,بنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : پیش از  ظهر امروز در حاشیه نشست خبری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، «پویش #سبزه_ماندگار» که به همت خبرگزاری فارس راه‌اندازی شد با حضور اصحاب رسانه رسماً آغاز به کار کرد و پوستر آن نیز رونمایی شد.

نماینده خبرگزاری فارس همدان در این مراسم اظهار کرد: «پویش #سبزه_ماندگار» به همت خبرگزاری فارس و با حمایت خبرگزاری مهر، خبرگزاری تسنیم، روزنامه همدان پیام، روزنامه جوان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان شکل گرفته است.

علی فردوسی‌پور ادامه داد: این پویش با توجه به نزدیک شدن به سال نو به منظور ترویج فرهنگ‌ درختکاری، جلوگیری از اسراف وهدررفت سالانه میلیون‌ها لیتر آب و هزاران تن گندم، بذور خوراکی و غلات برای استفاده سبزه عید در سفره هفت سین راه‌اندازی شده است.

وی گفت: جایگزینی نهال‌های شکیل و زیبا به جای سبزه شب عید و کاشت این نهال‌ها در روز 13 فروردین به مناسبت روز طبیعت در دامان طبیعت از اهداف راه‌اندازی این پویش است.

نماینده خبرگزاری فارس همدان در این مراسم افزود: به طور مثال اگر سالانه به صورت میانگین 250 گرم گندم در هر خانوار برای یک سبزه مصرف شود تقریباً این مقدار با احتساب 24 میلیون خانوار ایرانی برابر با 6 ملیون کیلوگرم گندم در کل ایارن خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای رشد این میزان گندم باید میلیون‌ها لیتر آب مصرف و در نهایت این سبزه بی‌هدف در دامان طبیعت رها شده و باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.

فردوسی‌پور در این مراسم با تأکید بر اینکه این اتفاق نیاز به حمایت جدی مسوولان مربوطه، رسانه‌ها و مردم دارد، افزود: امیدواریم با راه‌‌اندازی این پویش گامی موثر در راستای صرفه‌جویی مصرف آب، جلوگیری از هدررفت گندم و غلات و کاهش آلودگی محیط زیست داشته باشیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار