9. اسفند 1396 - 15:48   |   کد مطلب: 20990
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:
ساخت موزه کوهنوردی در همدان
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه موزه کوهنوردی و پارک موضوعی کوهنوردی در همدان احداث می‌شود، گفت: برای ایجاد این موزه کوهنوردی نیاز به فضای مناسب است.
شورای شهر همدان,موزه کوهنوردی,مفاخر کوهنوردی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : رضوان سلماسی ظهر امروز در کمیسیون مشترک خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره به درخواست‌های هیأت کوهنوردی استان برای ایجاد جاذبه گردشگری از ظرفیت این هیأت، اظهار کرد: موافقت‌های ابتدایی در این خصوص کسب شده و اگر کمیسیون نظر مساعدی در این زمینه داشت نسبت به کمک به هیأت کوهنوردی اقدام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های همدان کوهستان الوند است، گفت: این جاذبه گردشگری باعث مطرح شدن کوهنوردان همدان در سطح کشور شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به حضور کوهنوردان همدانی بسیاری در برنامه‌های بین‌الملل، بیان کرد: باید به ظرفیت‌های استان همدان در این زمینه توجه کنیم.

وی کوهنوردی را از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در استان همدان دانست و افزود: اخیراً جمعیتی بین 11 تا 12 هزار نفر به منطقه میدان میشان همدان صعود کردند.

سلماسی با تأکید بر تقویت توریست ورزشی در همدان، تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن دامنه الوند به همدان و دسترسی آسان به آن می‌توان شرایط توریسم ورزشی را در همدان ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به ساخت سردیس مفاخر کوهنوردی همدان اشاره کرد و ادامه داد: در صورت موافقت میراث فرهنگی و پس از انجام مذاکرات لازم سردیس محمود اجل کوهنورد همدانی و پایه‌گذار رشته کوهنوردی نوین در کشور در میدان گنجنامه همدان ساخته و نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه کوهنوردی و پارک موضوعی کوهنوردی در همدان احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد این موزه کوهنوردی نیاز به فضای مناسب است و باید جانمایی درستی برای این امر در نظر گرفت.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه همدان بعد از تهران در زمینه تشکیلات کوهنوردی و تعداد کوهنوردان در کشور سرآمد است، یادآور شد: همدان در رشته ورزشی کوهنوردی بزرگانی داشته که متأسفانه از این شهر مهاجرت کرده‌اند اما در شهرهای دیگر منشاء خیر برای آن استان هستند.

علیرضا گوهری با اشاره به ضرورت تشکیل موزه کوهنوردی در همدان، اظهار کرد: هشت دهه کوهنوردی تشکیلاتی در استان همدان وجود داشته و در تمام مدت گزارش‌ها و تجهیزاتی استفاده شده که قابل نمایش گذاشتن است.

وی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی موزه کوهنوردی در استان همدان هستیم تا به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح شود، گفت: همگانی کردن رشته سنگنوردی نیز در دستور کار بوده است.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر همدان دارای تخصصی‌ترین سالن سنگنوردی کشور است و سالن‌های متعددی در سطح شهر وجود دارد، اما هنوز در همگانی کردن رشته سنگنوردی موفق نبوده‌ایم و باید با اقدامات جدی پیشینه سنگنوردی همدان را احیا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همدان امتیاز برخورداری از اولین‌های کوهنوردی کشور را از آن خود کرده است، افزود: همدان در این رشته ورزشی زبانزد ایران و جهان است.

گوهری خواستار معرفی چهره‌های فاخر کوهنوردی استان همدان شد و تصریح کرد: به گفته بزرگان مستندسازی ایران، همدان پایتخت کوهنوردی کشور است و نباید از این امتیاز به راحتی گذشت.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار