10. بهمن 1396 - 15:48   |   کد مطلب: 20606
تربیت فرزندان یکی از وظائف مهم و اساسی است که در اسلام و شریعت بر روی آن تاکید فراوان شده به طوری که کوتاهی در این خصوص باعث خسران بزرگ که همان خسارت در دنیا و آخرت و همچنین موجبات خشم باعث می شود
تربیت فرزندان,قران,خشم الهی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : یکی از مسئولیت های خطیری که بر عهده والدین می باشد توجه و اهتمام زیاد به مقوله تربیت فرزند می باشد بعضی  از خانواده ها خیلی از مواقع  برای این که صاحب فرزند شوند کارهای زیادی انجام می دهند و حتی در موراد درمان های طولانی و مصرف دارهای مختلف را به جان می خرند .

واقعاً والدین چه مقدار از وقت و مال خود را صرف تربیت فرزندان خود می کند ؟
در وادی عمل این قضیه بسیار ضعیف  به نظر می رسد چه بسیار خانواده های که بیشتر عمرخود را صرف امور مادی و دنیای فرزندان کرده و از امور معنوی و تربیتی اعضای خانواده غافل می باشند.

تاکید به تربیت در قرآن
( اى کسانى که ایمان آورده‏اید خود و خانواده خویش را از آتشى که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید آتشى که فرشتگانى بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمى‏کنند و آنچه را فرمان داده شده‏اند (به طور کامل) اجرا مى‏نمایند! (تحریم :۶)

در این آبه شریف به خوبی به اهمیت و جایگاه ویژه تربیت در خانواده آشنا می شویم.

بی توجهی به تربیت باعث خسران بزرگ
در بعضی از آیات قرآن کریم خداوند متعال کسانی را که به امر تربیت اهمیت نداده و باعث گمراهی خود و دیگران شده اند را با شدید ترین آیات مورد تهدید قرار می دهد.

ِ ( بگو: «زیانکاران واقعى آنانند که سرمایه وجود خویش و بستگانشان را در روز قیامت از دست داده‏ اند! آگاه باشید زیان آشکار همین است!» (زمر :۱۵)

یک راهکار اساسی برای تربت فرزندان :
بهترین راهکار اساسی که اسلام به تشنگان تربیت معرفی می کند تربیت عملی است یعنی این که ما با عمل و رفتار خود دیگران و اعضای خانواده را تربیت کنیم هر چند این شاخصه یک شاخصه کلی هست ولی یک راه اساسی و ارزشمند به حساب می آید.

امام صادق علیه السلام:( امام صادق علیه السلام:مردم را به غیر از زبانتان به خوبى فرا خوانید ، باید در شما کوشش ، راستى و پارسایى ببینند.)( الکافی : ٢/١٠۵/١٠ .)

خلاصه مطلب
تربیت فرزندان یکی از وظائف مهم و اساسی است که در اسلام و شریعت بر روی آن تاکید فراوان شده به طوری که کوتاهی در این خصوص باعث خسران بزرگ که همان خسارت در دنیا و آخرت و همچنین موجبات  خشم الهی می شود.

رهروان ولایت

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار