4. بهمن 1396 - 8:12   |   کد مطلب: 20514
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان:
برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی ویژه زنان سرپرست‌خانوار در همدان
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت: کلاس‌های مهارت‌آموزی باهدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر همدان برگزار می‌شود.
کلاس های مهارت آموزی,زنان سرپرست خانوار,همدان,توانمندسازی زنان,کاهش آسیب های اجتماعی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم از همدان : مهرداد نادری فر ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای استان همدان، توانایی برگزاری دوره‌های مرتبط با اشتغال، کسب‌وکار و تولید را دارد.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای، کلاس‌های مهارت‌آموزی باهدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرهای 5 استان که یکی از آن‌ها همدان است، برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان با تأکید بر انجام تبلیغات محیطی از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان برای این کار بیان کرد: نیاز است که جلسه دیگری با حضور دیگر دستگاه‌های اجرایی چون راه و شهرسازی، آموزش پرورش، دفتر روستایی، سپاه، دایره مبارزه با مواد مخدر و غیره برای هماهنگی در اجرای این طرح برگزار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز با معرفی کارگاه‌های آموزشی فعال در مراکز ثابت دولتی و غیردولتی گفت: درزمینه آموزش بانوان با هماهنگی اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، دوره مهارت‌آموزی در حرفه‌هایی که به کسب‌وکار می‌انجامد، برگزار می‌شود.

وهب مختاران با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به نحو احسن و مطابق با بازار کار انجام می‌شود، بیان کرد: درصد قابل‌توجهی از بانوان آموزش‌دیده، درگیر تولید می‌شوند.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان می توانند با حضور در کلاس‌های خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، مصنوعات چرم، طلا و جواهر و غیره برای خود اشتغال‌زایی کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال‌جاری، نزدیک به 37 هزار نفر در بخش دولتی و غیردولتی آموزش‌ دیده‌اند، افزود: برای افزایش بهره‌وری آموزشی در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، سعی ما بر گسترش کارگاه‌های تولیدی و آموزشی است.

مختاران بابیان اینکه 20 نفر از کارآفرینان استان در کارگاه‌های تولیدی، آموزشی مشغول برگزاری دوره‌های مهارتی هستند، اعلام کرد: هدف ما از ایجاد این کارگاه‌ها، آموزش و یادگیری مهارت و تولید در حین آموزش است که درنهایت محصول تولیدشده وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار