9. آبان 1396 - 21:24   |   کد مطلب: 19254
رییس تبلیغات اسلامی همدان گفت: همزمان با روز ۲۰ ماه صفر تجمع بزرگ مردم همدان در اربعین حسینی برگزار می‌شود.
اربعین حسینی,همدان,تجمع,میدان امام زاده عبدالله,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : حجت‌الاسلام جواد حیدری اظهار داشت: تجمع بزرگ مردم همدان برای اقامه عزا در اربعین حسینی ساعت9 صبح در میدان امامزاده عبدالله (ع) همدان به همراه قرائت زیارت اربعین و سخنرانی برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به حرکت دسته‌های عزاداری و خواندن زیارت بعید حضرت رسول (ص) افزود:در دهه آخر ماه صفر در اربعین حسنی، سالروز شهادت امام حسن مجتبی، رحلت پیامبر اکرم(ص) و سالروز شهادت حضرت رضا (ع) 3 هزار و 700 نفر روز تبلیغ توسط ائمه جماعت در مناطق مختلف شهرستان همدان انجام می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی همدان گفت: درعرصه مراسم اربعین نیز با توجه به اینکه ما مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان را عهده‌دار هستیم توانسته‌ایم بروشورهای مختلفی را در بخش آداب زیارت، نکات قانونی که باید زائران در داخل کشور و همچنین کشور عراق رعایت کنند، نحوه برخورد با زائران اربعین حسینی،  آداب زیارت، نکات اخلاقی و غیره را تهیه‌کرده و در اختیار موکب‌ها و زائران قرار دهیم.

وی با درخواست زائران ایرانی برای رعایت قوانین و مقررات کشور عراق به ویژه پرهیز از حضور غیر قانونی در این کشور تصریح کرد: ایرانیان به‌عنوان نمونه واقعی شیعه در جهان شناخته‌می‌شوند بنابراین با توجه به حضور شیعیان از اقصی نقاط جهان در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی از هم‌وطنان عزیز می‌خواهیم به‌گونه‌ای رفتار کنند که معرف فرهنگ و معیارهای یک شیعه واقعی باشد.

حیدری ابراز کرد: سفر اربعین از جمله اتفاقاتی است که ممکن است برای هر فرد تنها یک‌بار در زندگی‌اش اتفاق بیفتد پس به زائران پیشنهاد می‌کنیم این سفر را نقطه‌ای برای شروع یک زندگی مجدد به دوری معاصی، بداخلاقی و غیره قرار دهند و به امر تهذیب نفس بیش از گذشته توجه کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار