29. مهر 1396 - 12:20   |   کد مطلب: 19100
مسئول روابط عمومی گمرک همدان اظهار داشت: اغلب محصولات کشاورزی به صورت خام فله صادر می شوند که در صورت توسعه صنایع تبدیلی علاوه بر ارزآوری بیشتر به حل مشکلات اشتغال استان نیز کمک میکند.

به گزارش شبنم همدان
فرهاد شیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: گمرک همدان در شش ماهه اول سال 1396 میزان 88 میلیون و 854 هزار و 583 کیلو گرم 
شیرمحمدی بیان داشت: این میزان صادرات برای شهرستان همدان ارزآوری معادل  35 میلیون و 357 هزار و 323 دلار داشته است و از گمرک ملایر مبلغ 4 میلیون و 417 هزار و 906 دلار ارز وارد کشور شده است. 
مسئول روابط عمومی گمرگ همدان در خصوص اقلام صادراتی استان بیان داشت: صادرات استان همدان شامل محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی و کشمش، محصولات لبنی، سیمان، ظروف آلومینیومی،  چینی آلات بهداشتی ساختمان، البسه یکبار مصرف بیمارستانی و صنایع غذایی   است. 
وی تصریح کرد: محصولات کشاورزی به ویژه کشمش از نظر حجمی رتبه اول را در صادرات استان دارد.
شیر محمدی در خصوص صنایع دستی استان گفت: از بین صنایع دستی که جزء اقلام عمده صادرات همدان بعد از محصولات کشاورزی  هستند سفال جایگاه ویژه ای دارد و همیشه در آمارهای صادراتی سفال لالجین در رده های بالای جدول قرار دارد. 
وی خاطرنشان کرد: استان همدان با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی استانی کشاورزی محسوب می شود و اقبال مردم نیز به کشاورزی بیشتر است و سهم عمده صادرات استان نیز به کشاورزی اختصاص می یابد. 
وی افزود: استان همدان از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است و در شاه راه اقتصادی کشور واقع شده است پتانسیل بالایی در ارزآوری دارد  از این رو باید بر توسعه صنایع تبدیلی سرمایه گذاری کرد. 
شیر محمدی تاکید کرد: اغلب محصولات کشاورزی به صورت خام فله صادر می شوند که در صورت توسعه صنایع تبدیلی علاوه بر ارزآوری بیشتر به حل مشکلات اشتغال استان نیز کمک میکند. 
مسئول روابط عمومی گمرک همدان  اظهار داشت: باتوجه به جایگاه جغرافیایی استان همدان که در غرب کشور واقع شده است عمده صادرات این استان به کشور عراق است اما بخشی از صادرات استان نیز به دیگر کشورهای همجوار ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال میشود. 
وی تاکید کرد: استان همدان پتانسیل بالایی در جذب سرمایه گذاران دارد و سرمایه گذاران با ورود به بخش صنایع تبدیلی میتوانند سودآوری قابل توجهی داشته باشند. 
وی در پایان بیان داشت: با توجه به گسترش کشاورزی در استان همدان میتوان در دیگر صنایع نیز سرمایه گذاری کرد زیرا موقعیت استان که در مسیر مواسلاتی مرکز کشور قرار دارد پتانسیلهایی ویژه ای را برای استان ایجاد کرده است.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار