11. مرداد 1396 - 15:16   |   کد مطلب: 17933
یک کارشناس سیاسی عنوان کرد: آمریکا به دنبال توسعه قدرت خود در کشورهای خاورمیانه روی به تحریم کشور ایران آورده است کشورهایی همچون سوریه ,عراق ,افغانستان را از طریق حملات تروریستی می خواهد به زیر سلطه خود در آورد و کشورهای همچون ایران ,روسیه ,کره جنوبی که توان مقابله نظامی با آنها را ندارد علیه آنها تحریم جدید وضع می کند .
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم همدان:

در خصوص تصویب تحریم های جدید امریکا علیه ایران که به لگد مال کردن برجام و مادر تحریم ها معروف شده است. گفتگویی با مجید سرکانی دکترای جامعه شناسی ادیان و عرفان اسلامی, عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث  معاون پرورشی مدارس استان همدان انجام دادیم .

برجام محصول یک مطالبه کاذب است

سرکانی اظهار داشت :همان گونه که  بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی(ظله تعالی) فرمودند :"من به مذاکره با امریکا خوش بین نیستم ".برجام نه دستاورد یک دولت بلکه محصول یک مطالبه کاذب است که  متاسفانه محصول آن  کند شدن پیشرفت هسته ای و  معطل ماندن برنامه های اقتصادی درون زا است .

دکترای جامعه شناسی اذعان داشت :مگر غیر از این است که آمریکا در تمام ممالک اسلامی وغیر اسلامی لانه کرده تا هر زمان که لازم دید از محل اختفای خود خارج شود و به  توطئه هایش  جامه عمل بپوشاند.

 

مشکل آمریکا پایداری ملت ایران است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث اضافه کرد :مشکل آمریکا اسلام نیست بلکه ملت بزرگوار ایران هستند که در طی 40 سال برای حفاظت از انقلاب از جان و دل کوشیده اند. زمانی که دولتمردان جمهوری اسلامی ایران «به به»  و «چه چه» سر دادند و با شادی به استقبال برجام شتافتند رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی )هشدار دادند و تعبیر دستهای مخملین زیر دستکشهای آهنین همان تعبیر راستین از رفتار دولتمردان آمریکایی است.

وی افزود:  تحت هیچ شرایطی آمریکاییها قابل اعتماد نبوده و  نیستد بسیاری از مواردی که در تعهد نامه برجام ذکر شده است ایران انجام داده است؛ از جمله تعطیلی بسیاری از مراکز هسته ای. قطعا اگر با هوشمندی خاص وگام به گام به طور واضح تر در مقابل هر گام  دشمن در جهت عمل به تعهدات  ما نیز گامی جلوتر حرکت می کردیم   ,امروز تاوان سنگینی برای باز پس گیری آنها متحمل نمی شدیم امروز علاوه بر هزینه گزاف  فرصت بسیاری نیز می طلبد  از آن بدتر دیوار بی اعتمادی به رفتار شتابزده دولت بسیار رفیع تر است .

سلاح تحریم نشانه ضعف دشمن در برابر ما است

در خصوص تحریم های جدید مجلس آمریکا علیه ایران گفتگویی با مهدی حامدی قاری و مدرس  قرآن انجام دادیم .

مهدی حامدی اظهار داشت :419 نفر از میان 422 نفر از نمایندگان مجلس آمریکا ایران را تحریم کردند و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد :"لایحه ای که ما با اکثریت آراء تصویب کردیم یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ است ".دشمن اکنون مستاصل شده است و می بیند دیگر سلاح نظامی اشوب ها و بحران های داخلی از اول انقلاب تا کنون جواب نداده است و سلاح تحریم را به کار گرفته است. مانند اینکه کسی شما را تهدید کند و بگوید کتابت را از تو می گیرم و تو قبول کنی و کتابت را به او بدهی مطمئنا سپس دفتر وقلم و هر انچه که مربوط به دانش تو می خواهد از تو باز پس بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: به هر میزان ما در مقابل افکار استعمار گونه امریکا عقب نشینی نماییم به همان اندازه سعی می کند تسلط خود را بر ما افزایش دهد اگر دغدغه امروز انقلاب اسلامی است فردا اسلام و تشیع مساله اصلی تحریم خواهند بود هر چند هنوز هم در کنگره آمریکا اکثر مسائل اساسی کشور ایران مورد تحریم قرار گرفته است و تحریم ها تقریبا دائمی است و این بار دولت آمریکا بنیه نظامی ایران را مورد هدف قرار داده است .

حامدی اذعان داشت :آمریکا به دنبال توسعه قدرت خود در کشورهای خاورمیانه روی به تحریم کشور ایران آورده است کشورهایی همچون سوریه ,عراق ,افغانستان را از طریق حملات تروریستی می خواهد به زیر سلطه خود در آورد و کشورهای همچون ایران ,روسیه ,کره جنوبی که توان مقابله نظامی با آنها را ندارد علیه آنها تحریم جدید وضع می کند .

آمریکا به دنبال تک قطبی کردن جهان است

حامدی  ابراز کرد :سالها پیش امام خمینی (ره) فرمودند :"آمریکا شیطان بزرگ است ".نزدیک به چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد اما با توجه رویکرد اقدامات آمریکا مردم هم اکنون جمله امام خمینی (ره) را به وضوح لمس و درک می کنند. آمریکا شیطان بزرگی است که به دنبال تک قطبی کردن جهان، انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است اگر در اوضاع کشور دولتمردان سپاه را هدف قرار دهند تنها آب به آسیاب دشمن افزوده اند بلکه باید با تقویت نیروی نظامی و فرهنگی و علمی کشور در مقابل تحریم های امریکا ایستادگی نماییم و همان گونه که  دولت امریکا تاکنون نشان داده است و  برجام را نقض کرده است ما نیز در مقابل  تعهدات برجام عمل متقابل انجام دهیم . توجه شما را به ایه ای از منطق قرآن در پاسخ به امریکا جلب می نمایم "اگر پس از بستن پیمان ,سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند با پیشوایان کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست باشد که از کردار خود باز ایستند ".

نظر رهبر معظم  انقلاب اسلامی در مورد برجام

قاری قرآن در خصوص اینکه چرا با وجود نقض آشکار مقام معظم رهبری (ظله تعالی )دستور لغو آن را نمی دهند گفت :1.دخالت مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) به صورت مستقیم با جمهوریت نظام تناقض دارد .برای نظارت بر برجام یک هیئت 8 نفره تشکیل شده است که دستور کار آنان نیز نامه تایید مشروط برجام است .چناچه رهبری به صورت مستقیم اقدام به قطع برجام نمایند متهم به دیکتاتوری می شوند .

رهبری در بند دو نامه تایید مشروط برجام به صراحت فرمودند :"وضع هر گونه تحریم در هر سطحی و در هر زمینه ای در طول اجرای توافق به منزله نقض برجام است ".چناچه می بینید رهبری دستور لازم را داده اند و اینک نوبت مجریان کار است .

2.لغو برجام از سوی مقام معظم رهبری با عث می شد تا دولت که برنامه های خود را وابسته به برداشتن تحریم ها و مذاکره با کدخدا کرده بود بهانه برای تبرئه خود و فرار از مشکلات را پیدا کند .آن زمان برجامیان ادعا می کردند کار خوب پیش می رفت اما مقام رهبری اجازه ندادند .

3.حفظ انسجام و اتحاد ملت مسلمان از واجب واجبات است مقام معظم رهبری سعی می کنند با مدیریت فضای جامعه مانع از ایجاد دو قطبی برجامیان و نابرجامیان شوند .مقام رهبری در تلاش هستند بانیان و طرفداران مذاکره با امریکا از خر شیطان پائین بیایند و به اشتباه خود اعتراف کنند تا در مقابل دشمن یک صدای واحد از جامعه و مسئولین شنیده شود .

حامدی خاطر نشان کرد :متن برجام بر اساس اعتماد به آمریکا نوشته شده است و خود آمریکائیها متن ان را نوشته اند ذوق زدگی بی جهت و سرعت بدون دقت مشکل اساسی از سمت مذاکره کنندگان ما بود .

انتهی پیام /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار