18. تير 1396 - 12:10   |   کد مطلب: 17557
با هدف تکریم و تجلیل از خانواده‌هایی که به اهدای عضو رضایت دادند;
برگزاری "جشن نفس" در همدان
مسئول تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان گفت: نخستین "جشن نفس" در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو و تجلیل از فعالان این عرصه در همدان برگزار می‌شود.
جشن نفس,اهدای عضو,بیماران مرگ مغزی,همدان,کارت اهدای عضو,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری "جشن نفس" در همدان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مجید حمیدی با اشاره به برگزاری نخستین جشن نفس با هدف تکریم و تجلیل  از خانواده‌هایی که به اهدای عضو رضایت دادند، اظهار داشت: این مراسم شانزدهم مرداد ماه امسال توسط مجری توانمند کشور احسان علیخانی برگزار می‌شود و بازیگران مشهور همدانی اعم از پرویز پرستویی، امیرشهاب رضویان و رابعه مدنی از مهمانان ویژه این جشن هستند.

وی فرهنگ‌سازی در راستای اهدای عضو را از مهمترین رویکردهای برگزاری جشن نفس برشمرد و افزود: در راستای اهدای عضو بیماران مرگ مغزی اقدامات بزرگی انجام شده اما باز همچنان فرهنگسازی تأثیرگذارترین اتفاق در این اتفاق است چرا که اهدای حداقل یک عضو و حداکثر هشت عضو یک بیمار مرگ مغزی نجات‌دهنده یک یا هشت نفر بیمار است.

مسئول تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان بیان کرد: افراد به صورت داوطلبانه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو در سامانه مربوطه اقدام کنند و در صورت نیاز با پیوند عضو در نجات جان بیماران دیگر سهیم شوند.

وی گفت: هشت عضو بدن یک بیمار مرگ مغزی قابلیت پیوند دارد اما انجام پیوند نیازمند کسب رضایت خانواده‎های بیماران مرگ مغزی است به گونه‎ای که در صورت عدم رضایت، به هیچ عنوان پیوند انجام نمی‌شود بنابراین نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو بیش از پیش می‌تواند نجات دهنده زندگی عده زیادی از بیماران باشد.

حمیدی با بیان اینکه در استان همدان در حال حاضر تنها پیوند کلیه انجام می‎شود، تصریح کرد: هر ساله در همدان بین 50 تا 70  نفر در انتظار پیوند کلیه هستند که اگر بتوانیم رضایت 50 درصد بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو را بگیریم، می‌توان گفت هیچ نیازمند کلیه در همدان باقی نمی‌ماند.

وی عنوان کرد: سال گذشته20  مورد اهدای عضو توسط بیماران مرگ مغزی در استان همدان انجام شد که 13 نفر از این اهداکنندگان آقا و هشت نفر خانم بودند و زمینه نجات دیگر بیماران نیازمند به پیوند عضو فراهم شد.

انتهای پیام/ص

جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس جشن نفس اهدای عضو اهدای عضو اهدای عضو اهدای عضو اهدای عضو اهدای عضو اهدای عضو اهدای عضو بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی بیماران مرگ مغزی

دیدگاه شما

آخرین اخبار