21. خرداد 1396 - 12:19   |   کد مطلب: 17149
هدف حمایت از کودکانی که از نعمت خانواده محروم هستند;
طرح "اکرام ایتام" و "محسنین" به همت کمیته امداد همدان
طرح «اکرام ایتام» مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده­اند و طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن­که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.
طرح اکرام ایتام, طرح محسنین,خیرین و نیکوکاران,کمیته امداد همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در مراسم طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح هایی است که با هدف کمک به تامین نیازهای فرزندان یتیم و نیازمند و با  هدف تشویق مردم جهت کمک رسانی ایتام اجرا می شود.

 
پیمان ترکمانه افزود: طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین»، از جمله طرح­هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می کند.

وی بیان کرد:  طرح «اکرام ایتام» مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده­اند و طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن­که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد همدان گفت: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی ایتام و خانواده های آنان از دیگر اهداف طرح اکرام ایتام است.

ترکمانه اظهار کرد: خیران همواره برای برطرف کردن مشکلات ایتام و محسنین در زمینه‌های مختلف یاری‌ رسان و همراه کمیته امداد هستند، کمک های این حامیان به صورت کمک های نقدی و یا غیر نقدی و  خدمات مختلف است.
 

وی با قدردانی از مساعدت‌های حامیان طرح اکرام و محسنین گفت: تمامی کمک‌های مردمی در اسرع وقت و براساس اولویت نیازهای خانواده‌های تحت پوشش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار