20. ارديبهشت 1396 - 14:43   |   کد مطلب: 16661
نفوذ آموزه های غیر دینی غرب در کشور زیر لوای سازمان یونسکو:
پشت پرده یک سند آموزشی ؛ ترویج همجنسگرایی و خطر تصویب قطعنامه هایی علیه کشور
معاون پرورشی مدارس همدان اظهار داشت : سند آموزشی 2030حتی غیرقانونی بودن همجنس گرایی را در ایران محکوم می کند و کاملا با آموزه های دینی و تربیت اسلامی مغایرت دارد اما متاسفانه مسئولین چنین سندی را امضا کرده اند.

به گزارش شبنم همدان، رهبر انقلاب اسلامی در صبح روز یکشنبه در دیدار با جمعی از معلمان سراسر کشور به موضوع پذیرش سند آموزشی 2030  سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع با صراحت عنوان کردند: « این سند و امثال آن,مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعا مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است »

حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی ) تاکید کردند: «به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرت های بزرگ نیز قرار دارد به خود حق می دهد برای ملت هایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون تکلیف معین کند.»

ایشان با تاکید بر اینکه این اصل غلط است خاطر نشان کردند:«اگر چناچه با اصل کار نمی توانید مخالفت کنید صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش ,دارای اسناد بالا دستی است و احتیاجی به این سند ندارد.»

پس از صحبت های صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی خبرنگار شبنم همدان در ارتباط با سند آموزشی  2030 با معاون پرورشی مدارس همدان گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

سند 2030 چیست؟

مجبدسرکانی در خصوص سند 2030 اظهار کرد: در برنامه توسعه سازمان ملل در سپتامبر 2015 میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای با عنوان برنامه کار برای دگرگونی توسعه پایدار  2030 تصویب کرد.این قطعنامه 17 دستور کاری را برای توسعه پایدار کشورهای عضو سازمان ملل فهرست می کند.  این سند با همکاری گروههای متخصص سازمان ملل متحد تصویب شده است. در ادبیات سازمان ملل توسعه پایدار به معنی برآوردن نیازهای امروز بدون نادیده گرفتن نیازهای نسل آینده است. توسعه پایدار به این معنی است که مراقب باشیم امروز همه منابع را برای توسعه استفاده نکنیم و بخشی را برای ایندگان باقی بگذاریم. آلوده کردن محیط زیست ,از بین بردن منابع طبیعی ,مهمتر از همه تغییرات اقلیمی نیز ذیل همین عنوان جای می گیرد این مطلب بخشی از توسعه پایدار است.

سرکانی افزود:  آموزش یکی از بخش های هفده گانه برنامه توسعه پایدار سازمان ملل است. در برنامه سازمان ملل آمده است تا سال 2030 صد و نود و دو  کشور عضو سازمان امکانات مساوی با کیفیت بالا و مادام العمر تحصیل  فراگیر را برای همه ساکنان کشور فارغ از قوم و جنسیت سن و سال فراهم نمایند. دولت ایران نیز اذر ماه سال 1395 از برنامه خود بر اساس برنامه سازمان ملل رونمایی کرد و منظور فرمایشات مقام معظم رهبری این سند است که به عنوان سند "به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر با کیفیت برابر وفراگیر " شناخته شده است .سند 2030 بیش از 300 صفحه دارد و سرفصل هایش مشابه ده فصل تعیین شده  سازمان ملل است .

 سند 20 30 کاپیتولاسیون آموزشی فرهنگی / آموزش های دینی در سند 2030 حذف شده است

معاون پرورشی مدارس همدان اهداف کلان توسعه پایدار را 17 بند  دانست و تاکید کرد: در این سند بند 5 که مسئله برابری جنسیتی است و قسمت اول بند 8 ، مورد هجمه قرار گرفته است. سند 20 30 کاپیتولاسیون اموزشی فرهنگی است و طبق این سند همجنس گرایان نیز در ایران می توانند کلاس اموزشی داشته باشند. اما هیچ سخنی از آموزشهای دینی به میان نیامده است.

وی خاطر نشان کرد: یونسکو از 192 کشور تعهد گرفته است سند توسعه پایدار 2030 در آنها اجرا شود. بر اساس این طرح سبک زندگی  از کودکی به فرزندان آموزش داده می شود. دولت جمهوری اسلامی ایران سالانه باید در ارتباط با میزان پیشرفت این طرح در آموزش وپرورش به آنها پاسخگو باشد .

 

امضای سندی که همجنس گرایی را قانونی می داند و ایران را برای غیر قانونی دانستن آن محکوم می کند

معاون پرورشی مدارس همدان و عضو هیئت علمی دانشگاه  افزود : این سند حتی عدم قانونی بودن همجنس گرایی را در ایران محکوم می کند و کاملا با آموزه های دینی و تربیت اسلامی مغایرت دارد اما متاسفانه مسئولین چنین سندی را امضا کرده اند. مورد دیگری که درباره این سند پذیرفتنی نیست  اینکه سند 20 30 به گونه تنظیم شده است که برمبنای آن مستشاران خارجی می توانند بر آموزش وپرورش ما نظارت نمایند. در سند 20 30 نهادهای نظارتی جمهوری اسلامی ایران حذف می شود,همچنین  اسناد آنها بر اسناد ما مقدم شمرده می شود .

 

خطر تصویب قطعنامه هایی علیه ایران با امضای سند 2030

مجید سرکانی اذعان داشت :بزرگترین ایراد این سند آن است که با فرهنگ ایرانی اسلامی مطابقت ندارد فرهنگ تعلیمات ما بر مبنای تربیت اجتماعی وایدئولوژیک است. این سند تربیت و آموزش را به دور از ایدئو لوژی بیان می کند. به عنوان مثال یکی از مباحث این است که آموزش و پرورش باید غیر ایدئولوژیک باشد در حالیکه تعلیم وتربیت اسلامی بر مبنای تربیت خلیفه الله است. با توجه به محور بودن تساوی جنسیتی ,حقوق بشر و  سبک زندگی غربی در سند 20 30 این گونه تعهدات بین المللی زمینه ساز فشارهای بین المللی و موجب تصویب قطعنامه هایی علیه ایران به بهانه های حقوق بشر می شود .

وی افزود :یکی دیگر از نگرانی ها در این زمینه نفوذ جریان ها و منابع روشنفکری سکولار در منابع آموزشی و تربیتی کشور بر مبنای آموزه های غربی است. این هدف آشکارا در کتابچه های راهنمای یونسکو به چشم می خورد. اهداف این طرح ایجاد یک ساختار جهانی است و بدون در نظر گرفتن فرهنگ و قومیت ملت ها نگاشته شده است .

وی خاطرنشان کرد :رهبر انقلاب با هوشمندی خاص و ویژه ای به این موضوع نگاه کرده اند از جمله اینکه برابری جنسیت یعنی نهایت احترام و شخصیت اجتماعی بین دوجنس و رعایت حدود شرعی ولی از نظر سبک زندگی غربی مفهوم دیگری دارد گرچه این سند تصویر زیبایی دارد اما همچون مار خوش خط و خالیست که نیش و زهر سهمگینی برایمان به ارمغان خواهد آورد.

معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی شیوه جدید استعمار و استثمار

طاهره فامیل خلیلی معاون انجمن های دانش اموزی شهر همدان به عنوان کارشناش یکی از نهادهای فرهنگی در آموزش و پرورش در خصوص سند آموزشی 2030 اظهار کرد: متاسفانه سابقه امضای  اسنادی  همچون سند  20 30 در کشور ما کم نیست و تا کنون اسنادی در زمینه حقوق زنان و هسته ای به امضا رسیده است و موجب ایجاد چالش های گوناگون برای کشور گریده است  .

وی افزود :واقعیت امر این است که نظامهای سلطه گر به دنبال یافتن راه نفوذ و اعمال قدرت بر سایر کشور ها بوده اند در سالیان گذشته از طریق مستقیم استعمار و به استثمار کشیدن کشورها اهداف خود را دنبال می کردند و امروزه از طریق معاهدات ,کنوانسیونها تحت پوشش سازمان ملل و یونسکو و .....اعمال نفوذ می کنند. این اسناد در پی ایجاد یکسان سازی ,  بر هم زدن نظم و بافت فرهنگی ,حذف الگوهای فرهنگی و تربیتی و اجتماعی سایر  کشورها و ارائه یک الگوی واحد جهانی هستند .

فامیل خلیلی تصریح کرد :متاسفانه در کشورهای هدف نیز افرادی متناسب با خواست واهداف کشورهای غربی وجود دارد که فرامین آنها را در کشور خود به اجرا در می آورند. اگر فکر کنیم امضای این اسناد از روی نا آگاهی انجام پذیرفته است این تفکر کاملا خوش بینانه حتی ابلهانه است .

سند 2030 مخالف هرگونه آموزش دینی/ ترویج همجنس گرایی پشت پرده سند آموزشی

معاون انجمن های دانش اموزی همدان اذعان داشت : این سند مغایرت های بسیاری با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد علیرغم  اسلامی بودن کشور ما و اعتقاد به حضور دین در تمام شئونات  زندگی این سند مخالف هر گونه آموزش دینی است. در این سند تعریف دقیقی  از خانواده ارائه نشده است خانواده شامل زن , مرد و یا  دو زن ,یک مرد است یا حتی دو مرد را نیز به رسمیت می شناسد. این حاکی از ترویج همجنس گرایی غرب است. در این پذیرش فرزند برای دو مرد یا دو زن را به رسمیت می شناسد. این سند خواهان اموزشهای صریح جنسی به کودکان و حتی ارائه آن در کتب درسی می باشد همگی این موارد در تعارض آشکار با مبانی فرهنگ  ایرانی اسلامی کشور ما می باشد .

وی تاکید  کرد :اجرای این سند به آشفتگی هر چه بیشتر در نظام آموزش وپرورش منجر خواهد شد و نابودی بنیان  ارزشهای دینی و ساختار خانواده را در پی خواهد داشت  .متاسفانه سند 20 30 در سکوت و غفلت مسئولین اجرایی شده است باید به هر قیمتی اجرای سند متوقف شود هرچند عواقب سیاسی و محرومیت های بین المللی را در پی داشته باشد .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار