5. ارديبهشت 1396 - 17:02   |   کد مطلب: 16417
پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی مطرح کرد:
موج بی سوادی سفید در لایه های جامعه
«بی سوادی سفید» در لایه های جامعه پنهان است و افرادی هست که دانش دارند اما دانایی ندارند و این بی سوادی نشات گرفته از آموزش و پرورش است.
بی سوادی سفید,همایش,سواد شهروندی,آموزش و پرورش,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl hi,شبنم ها

موج بی سوادی سفید در لایه های جامعه

 

بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : مسئولان آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت اصفهان در یک حرکت زیبا بعد از ظهر روز گذشته همایشی با عنوان«بی سوادی سفید» را برگزار کردند.

مرتضی نظری پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی در این همایش سخنانی را بیان کرد که لزوم تغییرات نگرشی تحول بنیادی در آموزش و پرورش را نشان می دهد.

به بیان این پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی، «بی سوادی سفید» به سادگی قابل تشخیص نیست و در آمارها نیز ثبت نمی‌شود.

نظری، نداشتن سواد شهروندی، سواد مطالعه و کتابخوانی، سواد عشق ورزی و مهرورزی درست در یک ارتباط سالم، سواد رسانه ای، سواد استفاده از فضای مجازی و آنلاین، سواد همسرداری و فرزندپروری و تشکیل خانواده و سواد تحصیلات آکادمیک و حرفه ای را از نشانه های «بی سوادی سفید» در جامعه دانست.

وی گفت: «بی سوادی سفید» در لایه های جامعه پنهان است و افرادی هست که دانش دارند اما دانایی ندارند و این بی سوادی نشات گرفته از آموزش و پرورش است.

نظری با بیان اینکه طبق آمار مرکز آمار ایران ۹۷٫۵ درصد از بیکاران کشور باسوادند و این فاجعه ای برای کشور است، بیان کرد: آموزش و پرورش «بی سوادی سفید» تولید می کند و برای خروج از این بحران ناکارآمد تغییرات اساسی نیاز است.

این پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی، تغییرات نگرشی، ارتباطی و اجتماعی و تغییرات ستادی و مدیریتی را سه تغییر عمده در آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش نباید در خدمت سیاست باشد بلکه باید سیاست گذاری کند.

وی ابراز کرد: وزیر آموزش و پرورش در دولت قبل یک شب خوابید و نظام ۶-۳-۳ را به آموزش و پرورش آورد و ۱۰۵ هزار مدرسه در این کشور هزینه این تصمیم یک شبه را پرداخت کردند، جالب است برای تایید این خواب سند تحول را به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برد و این پژوهشگاه اعلام کرد که این حرکت اشتباه بوده است و وزیر مربوطه پژوهشگاه را ادغام و در واقع منحل کرد چرا چون این پژوهشگاه به درستی گفته بود چنین تغییری در نظام آموزشی اشتباه است.

انتهای پیام/ص

بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید بی سوادی سفید آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش سواد مطالعه سواد مطالعه سواد مطالعه سواد مطالعه سواد مطالعه سواد مطالعه سواد مطالعه سواد مطالعه

دیدگاه شما

آخرین اخبار