5. ارديبهشت 1396 - 15:11   |   کد مطلب: 16414
گفتگویی در باب مبعث حضرت رسول(ص):
آن گاه که نوای جبرئیل در حراء طنین افکن شد
او پیام آور اعجاز است که معجزه و برکت از آیه آیه کتاب سراسر نورش نمایان است.

به گزارش شبنم همدان 

 زمین سالها منتظر آمدنش بود. هر روز بتی تازه تراشیده می شد و قلب ها را مسوم میکرد. افکار کهنه و پوسیده همچون عنکبوتی سخت بر تمام ذهن ها تنیده شده بود.
 امروز یادآور عیدی بزرگ است. در چنین روزی نوای جبرئیل، فرشته مقرب خداوند در حرا طنین انداز شد و پیام رسالت بزرگترین منجی را به گوش زمین رساند. عجب هلهله ای بر پا شده است.رسالت این برگزیده نه از غار ، بلکه از ازل   به گوش عالمیان رسیده است.
در این روز پیامبری برگزیده شد که نه فقط به قریش بلکه به تمام اهالی زمین تعلق دارد. او پیام آور اعجاز است که معجزه و برکت از آیه آیه کتاب سراسر نورش نمایان است.

در همین رابطه خبرنگار شبنم همدان با حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، کارشناس امور دینی ،  درباره انگیزه بعثت رسول اکرم (ص) و ظهور حضرت مهدی (عج) گفتگویی انجام داده است که در ادامه  می خوانید:

با توجه به اینکه با رسالت و بعثت پیامبر اکرم (ص)در عربستان و دوران جاهلیت، نوری از ایمان از سوی خدا بر عالمیان تابیده شد و در احادیث ظهور حضرت مهدی(عج) نیز آمده است که وی حق را نمایان خواهد ساخت، چگونه واژه جاء الحق را در مورد این دو بزرگوار تفسیر میکنید؟
- از جاءالحق تا جاءالحق بسیار فاصله است. آن روز رسول خدا با بعثتش, بت ها را سرنگون ساخت. باطل را از میان برداشت ، بر جهالت و برداشت های غلط از زندگی آدمی خط بطلان کشید اما امروز که فرزندش امام موعود ظهور خواهد کرد، بت های عصر نوین را خواهد شکست و از فرهنگ مترقی اسلام پرده بر خواهد داشت تا آنجا که پندارند دینی نوین پدید آورده است. امام عصر ( عج) با ظهورش باطل را در هم فرو خواهد ریخت.
امام باقر علیه السلام  فرموند: اگر قائم آل محمد (ع) قیام کند دولت باطل نابود خواهد شد.
وی تصریح کرد : پیامبر اکرم (ص) ماموریت داشت تا بت ها را در هم شکند و خط سرخ بر هر آنچه غیر خدائیست بکشد و کفر و شرک و ظلال را مضمحل و نابود سازد و حق و هدایت و روشنایی را جایگزین باطل و جهالت گمراهی نماید. وی با رسالتش آمد تا قدرت ضد خدایی را درهم شکند و زورگویان ,ستم پیشگان ,جهان خواران ، جائران و جباران را محو و نابود کرده و از صحنه گیتی بر اندازد و پرچم حکومت راستین الهی را در سراسر جهان به احتزاز درآورد.
وی افزود: اگر آن روز  آخرین پیام رسان خدا که درود بی پایان بر او و خاندان پاکش باد بر فراز خانه خدا برآمد ،بت ها را یکی پس از دیگری در هم فروریخت و آوای دلنشینش  "قولوا لا اله الله" در فضای ظلمتکده مکه بلند شد و در یک حرکت سریع به اذن خداوند 360 بت را از خانه خدا زدود ، فرزندش "بقیه الله خیر لکم " نیز حکومت باطل را می زداید بت ها را می شکند ,حکومت واحده حق را جایگزین صدها حکومت پوشالی باطل خواهد نمود و به اثبات خواهد رساند که آری باطل توانایی آن را ندارد که در برابر حق جویان بایستد و پایدار بماند. همواره پیروزی و سرافرازی با حق است وبس.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار