14. بهمن 1395 - 20:10   |   کد مطلب: 15123
سید محمد حسین کار پسند ، صادق ثنایی و سارا ابراهیمی در بخش نواختن دف هر سه از همدان به ترتیب مقام اول تا سوم بدست آوردند.
 پایان جشنواره,موسیقی سنتی,نفرات برتر,همدان,موسیقی فجر,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام این خبرگفت: حسین احمدی نشاط و مبین قادری در بخش تنبک از همدان به ترتیب اول و دوم شدند و ابوذر نوروزی از اسدآباد سوم شد.

وی افزود: پریسا شاهمردی در تکنوازی و در بخش نواختن نی از همدان دوم و سجاد خدادادی از ملایر و یاسر کلهر از نهاوند به طور مشترک سوم شدند.

وی گفت: سید محمد حسین کار پسند ، صادق ثنایی و سارا ابراهیمی در بخش نواختن دف هر سه از همدان به ترتیب مقام اول تا سوم بدست آوردند.

فروتن بابیان اینکه مهدی طاهری در بخش آواز از تویسرکان اول و جواد علیمرادی از ملایر دوم شدند، تصریح کرد: در نواختن ویلن میلاد رضایی از نهاوند اول شد و مهرداد آهنچیان و نگین حیدری هر دو از همدان دوم و سوم شدند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: در نواختن تار نیز 'سهیل چهل امیران' و 'یسنا منتظری' هر دو از همدان اول و دوم شدند و 'محمد رضا رسولیان' از همدان و 'مهدی قنبری' از اسدآباد به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
فروتن گفت: در بخش نواختن سه تار نیز 'نادر مبتقا' ،'علی بهرامی' و 'سید محمد علی طوسی هر سه از همدان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: در بخش سنتور 'علیرضا سعیدی' از همدان اول ، 'علی مختوم خرم' از همدان و 'مهدی میرزایی آبادی' از ملایر به طور مشترک دوم و 'علی پور اقبالی' از همدان سوم شدند.

وی افزود: در بخش نواختن تنبور 'حسین مومیوند' از نهاوند اول شد، 'مجتبی نوروزی' و 'مصطفی رشیدی مطلق' هر دو از همدان به طور مشنترک مقام دوم را کسب کردند و 'پیمان بیجنوند' از نهاوند سوم شد.

وی ادامه داد: در گروه نوازی نیز گروه تمنا از همدان و همراز از ملایر رتبه اول را بدست آوردند و گروه مستان از نهاوند و آیین از همدان دوم و گروه بیداد از ملایر سوم شد.

فروتن با بیان اینکه ٤٧ تک نواز و ٧ گروه نواز در 2 روز برگزاری جشنواره به رقابت پرداختند اضافه کرد: در این دوره از جشنواره ١١٩ اثر در بخش تک نوازی و ١٥ اثر در بخش گروه نوازی به دبیرخانه ارسال شد که از میان آثار ارسالی ٤٧ اثر در بخش تک نوازی و ٧ اثر در بخش گروه نوازی به جشنواره راه یافتند. 

وی با بیان اینکه از میان آثار گروه نوازی، چهار گروه در بخش سنتی و سه گروه در بخش مقامی رقابت کردند افزود: پنج اثر نیز در رشته پژوهش به جشنواره راه یافته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز گفت: موسیقی سنتی دارای جایگاه ویژه و رفیعی است و موسیقی سنتی ریشه در مذهب، دین ، آیین و فرهنگ ما دارد.

فاضل عبادی افزود: موسیقی سنتی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی؛ تقویت فرهنگ ها و ایجاد روحیه پر از نشاط و شادی در جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه هنر موسیقی سنتی تلفیقی از دانش ، اندیشه و فطرت خدادادی است گفت: همانگونه که اجرای برنامه های علمی، فرهنگی، و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان از اولویت های این اداره کل است آموزش های فرهنگ موسیقی و معرفی مفاخر این عرصه جهت تقویت این رشته به نسل جوان نیز از اولویت های دیگر بشمار می رود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار