6. مرداد 1395 - 16:11   |   کد مطلب: 11419
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون زنان در حال آماده‌سازی پیشنهادات خود برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه است، گفت: یکی از پیشنهادات گنجاندن طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگویی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه این برنامه 4 سال باید در کشور اجرا شود از صاحب‌نظران دولتی و تشکل‌های مردمی و بخش‌های مختلف دعوت می‌کنیم که اگر نکاتی به نظرشان می‌رسد که امکان لحاظ شدن آنها در برنامه وجود دارد آنها را برای ما بفرستند.

وی ادامه داد: در جلسات فراکسیون زنان مجلس تلاش داریم تا پیشنهادات خود را تهیه کنیم و با توجه به اینکه مهلت قانونی ارائه پیشنهادات هفدهم است سعی می‌کنیم تا آن زمان پیشنهادات خود را جمع‌آوری کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات گنجاندن طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که می‌خواهیم این موضوع در احکام برنامه ششم توسعه قید شود و در مدت 4 سال اجرایی شود یعنی ضمانت‌های اجرایی و پیشنهادهای اجرایی این موضوع نیز در نظر گرفته شود.

جلودارزاده با بیان اینکه برخی از طرح‌ها آغاز می‌شود اما اگر در برنامه وجود نداشته باشد اجرای آنها به ذوق و سلیقه مسؤولان و نهادها برمی‌گردد و نتیجه مثبتی گرفته نخواهد شد، گفت: اگر این برنامه‌ها در حکم گنجانده شود و به تصویب برسد و مراحل اجرایی ‌آن نیز دیده شود می‌تواند در 4 سال اجرا شده و مانعی بر سر راه اجرای آنها وجود نداشته باشد.

وی افزود: همچنین مسائلی که مربوط به کارآفرینی، اشتغال و رفع موانع کسب و کار است باید به صورت جدی در برنامه‌ها به آن پرداخته شود تا حداقل در 4 سال آینده بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار