5. مرداد 1395 - 14:24   |   کد مطلب: 11393
نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به پشت پرده دست‌فروشی در شهر همدان گفت: محل‌های مختلف در خیابان بوعلی ۳ تا ۵ میلیون تومان برای دست‌فروشی اجاره داده می‌شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : حمیدرضا طبی مسرور صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: اهالی و کسبه خیابان بوعلی همدان نسبت به معضلات ایجاد شده توسط دست‌فروشان معترض بوده و انتظار رسیدگی توسط شهرداری همدان را دارند.

وی بیان کرد: اهالی و بازاریان خیابان بوعلی اصرار داشتند که در شورای شهر و شهرداری فکری برای دست‌فروشان و ساماندهی، کنترل و نظارت بر آنها شود چراکه مسائل اخلاقی و امنیتی بسیاری را در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

طبی مسرور با بیان اینکه شهرداری همدان باید دست‌فروشان را شناسایی کند چراکه برخی از دست‌فروشان مربوط به سایر استان‌ها هستند، بیان کرد: شهروندان گلایه دارند که از شهرهای دیگر در همدان دست‌فروشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دست‌فروشان در همدان بی حساب و کتاب است، اظهار داشت: برخی از این دست‌فروشان به اندازه کسبه و مغازه‌داران خیابان بوعلی درآمد دارند.

نایب رئیس شورای شهر همدان از خرید و فروش محل دست‌فروشی در خیابان بوعلی خبر داد و گفت: محل‌های دست‌فروشی در خیابان بوعلی سه تا پنج میلیون تومان فروخته شده و اگر کسی در برابر آنها مقاومت کند به صورت باندی و گروهی برخورد فیزیکی با وی می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی در بین دست‌فروشان به «خان» معروف هستند و نوچه‌هایی دارند که منطقه را پوشش می‌دهند، اظهار داشت: مافیایی در بین دست‌فروشان وجود دارد که اگر کنترل نشود با آماده‌سازی بستر پیاده‌راه‌سازی در خیابان بوعلی به معضل عظیم شهری تبدیل می‌شوند.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه دست‌فروشان باید ساماندهی شده و تنها شهروندان همدان در صورت نیاز دست‌فروشی کنند، بیان کرد: مغازه‌ها مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند ولی دست‌فروشان بدون پرداخت این حقوق دولتی اجناس مشابه مغازه‌ها را عرضه کرده و بازار آنها را دچار آسیب می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه طرح انتقال دست‌فروشان به خیابان تختی امری مورد پسند است، گفت: خیابان تختی به سبب رفت و آمد کمتر می‌تواند بستر مناسبی برای استقرار دست‌فروشان باشد.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه از حضور با تاخیر مدیران شهرداری در جلسات شورای شهر انتقاد کرد و گفت: افراد این دوره شورا از اعضای سابق کوچک‌تر نبوده و کارکنان شهرداری نیز بزرگ‌تر از قبل نیستند که با تاخیر در جلسات حاضر شده یا نسبت به جلسات شورای شهر بی‌تفاوت باشند.

محمد تبریزی با بیان اینکه این روند عملکرد مدیران به شهرداری همدان آسیب می‌زند، عنوان کرد: شهردار همدان بر روی مدیران برای دفاع از خود حساب باز می‌کند ولی این رفتار مدیران نشان توان برای دفاع ندارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار