1. شهريور 1394 - 12:24   |   کد مطلب: 7086
مردم متدین پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در آستانه سفر ریاست جمهوری به همدان درخواست های فراوانی ازجمله ایجاد اشتغال، مبازه جدی با مفاسد اقتصادی، محرومیت زدایی و توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر را خواستارند.
انتظارات مردمی از رئیس جمهور در آستانه سفر استانی به همدان

به گزارش  شبنم ها، سفر رئیس جمهور به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در هفته جاری فرصت خوبی است برای درمیان گذاشتن مشکلات و کمبودهای استان و  درخواست هایی که هر قشری از دولت به عنوان متولی امور کشور دارند.

 باشد که این سفر دست آوردی دلچسب برای تمام افراد جامعه داشته و دولت یازدهم بتواند بخشی از مشکلات را برای این مردم فهیم و انقلابی مرتفع کند.

مردمی که همیشه آموخته اند نان بازوی خود را بخورند و سر بار کسی نباشند مهمترين درخواستشان که هر انسان مومن و منطقی آن را را می پذیرد داشتن اشتغال و جامعه ای امن از لحاظ اجتماعی و سیاسی است.

جوانانی که به دنبال کسب روزی حلال هستند و تنها توقعشان از مسئولین ایجاد شغل است چرا بايد بيكار باشند در حالی که اکثر این افراد تحصیل کرده و دارای تخصص می باشند.

در این راستا گفت‌وگوی های کوتاهی که با افراد مختلف جامعه انجام شد، که مهمترین آنها ایجاد اشتغال، کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد ،مبارزه با مفاسد اقتصادی،ایجاد تسهیلات ازدواج برای جوانان وکاهش تورم در راس همه مطالبات و درخواست‌های مردمی قرار داشت.

 یکی از شهروندان همدانی زمانی که سفر رئیس جمهور به این استان مطلع شد گفت: همسر من یک کارگر است کارگر فصلی؛ ما از رئیس جمهور انتظار داریم واقعا فکری به حال این قشر مظلوم و زحمت کش بکند.

وی با آهی از عمق وجودش گفت: تصور کنید با و جود سه بچه و این وضعیت اقتصادی جامعه و بحث بی کاری چگونه باید زندگی امان را سپری کنیم.

بانوانی دیگری که از وضعیت فرهنگی جامعه گله مند است می گوید: خواسته من از رئیس جمهور این است که به بحث زیر سازی های فرهنگی جامعه اهمیت بیشتری بدهند چرا که ریشه رشد و شکوفایی هر جامعه ای در گروه فرهنگ  جامعه است.

 وی اظهار کرد:  آقای رئیس جمهور باور کنید حضور در ورزشگاه ها دغدغه بانوان ایرانی نیست این حضور می تواند عفاف و حجاب دختر ایرانی را زیر سوال ببرد.

وی ادامه داد: تبعیض بی عدالتی درکشور موج می زند عده ای در ناز و نعمت وعده ای در در فقر و فلاکت زندگی می کنند او با اشاره به حدیثی از  امیرالمومنین (ع) که فرموده‌اند «هیچ ثروتی در جایی انباشته نمی‌شود، مگر اینکه حقی در کنار آن از بین رفته باشد!» گفت: از رئیس جمهور می خواهم رسیدگی به مناطق محروم را اولویت کار خود قرار دهد.

شیوا محمدی گفت: آقای رئیس جمهور بیکاری شاید بزرگ ترین و مهمترین مشکل جامعه ما باشد که مشکلات دیگر نیز از همین جا نشات می گیرد و باعث بحران های بسیار جدی مثل اعتیاد و ... درکشور می شود.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور کار منشی گری یا فروشنده گی  لوازم آرایش و یا فروشندگی مصالح ساختمانی آن هم در کنار آقایان و یا راننده تاکسی شدن شغلی نیست که در شان  و منزلت یک بانوی تحصیل کرده ایرانی باشد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی و تامین نیاز های زندگی مجبوریم با شعار  فمنیستی تساوی حقوق زن و مرد و اینکه زنان هم می توانند مانند مردان در جامعه کار کنند به خودمان ظلم کنیم و بعد پشیمان شویم که اصلا چرا درس خواندیم و این همه وقت و سرمایه را هدر دادیم و اکنون شغلمان شده بازار یابی و ...

وی افزود:آقای رئیس جمهور در خواست ما از شما این است که واقعا فکری به حال اشتغال جوانان کنید بقیه مسائل مان حل خواهد شد.

محمدی ادامه داد:آقای ریس جمهور اگر پدران، برادران و همسرمان مشغول به کار باشند و هزینه زندگی تامین شود ما نیز به عنوان یک مادر و همسر به وظیفه اصلی زن بودن مان خواهیم پرداخت.

یلدا.م  که کارمند یکی از ادارات استان است بدون هیچ مقدمه ای گفت: رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی درخواست من از شما به عنوان یک ایرانی و این است که از کار گذارانتان بخواهید جلوی این فسادهای مالی را بگیرند.

وی افزود: به نظر شما با حساب سر انگشتی این مبالغ اختلاص شده تا چه زمانی می توان بدون دغدغه به افراد نیازمند به راحتی یارانه داد.

زهرا مرادی که یکی از هزاران نفر جوان تحصیل کرده این استان است نیز درباره خواسته های خود از دولت گفت: آقای روحانی ما امید داشتیم کلید مشکلات جوانان به دست شما باز شود.

وی افزود: بیکاری در همدان بی داد می کند جوانان با هزار امید و انگیزه جوانی خود را صرف تحصیل می کنند به امید یافتن شغلی مناسب اما پس از اتمام تحصیلات با افسردگی و نا امیدی رو به رو می شوند.

وی اظهار کرد: مسئولین از حضور زنان و دختران در شغل های بازار یابی و فروشندگی و ... احساس نارضایتی می کنند و آن را یک معضل اجتماعی در جامعه می خوانند اما برای رفع این مسائل اقدامی نمی کنند.

 مادری دلسوز در هنگام مصاحبه با خانم مرادی به ما می پیوندد و می گوید:تنها خواسته ی من از ریس جمهور  رسیدگی به مشکلات جوانها است.

او ادامه می دهد: ما هر طور که بود با تمام خوشی ها و ناخوشی ها روزگارمان را گذراندیم  اما جوانان این دوران برای تشکیل یک زندگی مجبورند سختی های زیادی را تحمل کنند.

وی افزود: جوانان به خاطر همین مشکلات که بیشتر هم اقتصادی است رغبتی برای ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری ندارند و متاسفانه و صد متاسفانه برخی از آنها به جای اینکه به زندگی سالم پایبند باشند از راه غیر مشروع نیازهای خود را برطرف می کنند.

این خانم50 ساله ادامه داد: جناب آقای روحانى عاجزانه تقاضا مي كنم چاره ای برای بحث گرانی در جامعه بیاندیشید تا جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده علاقه مند شوند این خود به سلامت جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

اما دغدغه دختر دانشجوی در حال تحصیل چیزی فراتر از نان شب است چرا که او با دغدغه گرسنگی و بیماری فرزند هنوز دست و پنجه نرم نکرده است می گوید: رئیس جمهور محبوب مردم خواهش می کنم كمي در مقابل دشمنان محكم تر باشيد اين مردم پشتيبان شما هستند و لی آرمان ها و اهداف انقلابشان را هیچ گاه فراموش نمی کنند.

و اما سوالی به جای درخواست!

مادری داغ دیده که فرزندش را در آتش اعتیاد از دست داده گفت: سوال من از رئیس جمهور این است که آیا کشوری که در مقابل تمام ابر قدرت ها ایستاده توان مقابله با فروشندگان و توزیع کننده گان مواد مخدر را ندارد؟؟؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار