4. تير 1396 - 11:21   |   کد مطلب: 17366
برکت ماه رمضان و تشکیل یک گروه خیریه در این ماه:
لبخندی که در ماه خدا بر لبان فقرا نشست
در ماه رمضان همه اهل زمین فرصت آسمانی شدن دارند. از برکت این ماه گره های بسیاری به دست خیرین گشوده می شود. گروهی از بانوان خیر همدانی در این ماه پربرکت حرکتی را آغاز کردند و قرار است بعد از اتمام ماه رمضان نیز این راه را ادامه دهند.
کمک به محرومان

به گزارش شبنم همدان،

ماه رمضان ماه پر خیر و برکت خداست که همه مؤمنین بر سر سفره بیکران الهی می نشینند و جان خود را از غذاهای این سفره پرورش می دهند. روزه داران هر روز صبر و تحمل و خودسازی را تمرین می کنند و هر روز با بهره بیشتری یک گام به معبود نزدیک تر می شوند. ماه رمضان ماهی است که نقطه اغاز ان زمین و نقطه پایانش آسمان است. در روزهای پایانی این ماه روزه داران با کوله باری از معنویت هر لحظه به آسمانها نزدیک تر میشوند. در این گزارش گامهای برخی بانوان روزه دار را برای هرچه نزدیکتر شده به خدا تشریح می کنیم.

در این ماه عزیز مهربانی و نوع دوستی روزه داران جلوه ای خدایی داشت. بسیار بودند افرادی که تنها به خود فکر نکردند و دست دیگران را برای گذراندن ماه رمضان گرفتند.

 

خیریه ای که به بهانه ماه رمضان تشکیل شد

راحیل بانوی جوانی است که سالها در گروههای خیریه بزرگ فعالیت داشته است اما بنا به دلایلی این گروهها منحل یا پراکنده شده اند. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان راحیل و دوستانش الناز و سحر دل واپس خانواده هایی بودند که در ماه مبارک چیزی در سفره افطار و سحر خود ندارند. و همین دغدغه موجب یک کار بزرگ شد.

راحیل می گوید: وقتی به ماه رمضان و روزه داری و خانواده هایی که هیچ پناه و امیدی ندارند فکر می کردم همه وجودم را غم فرا می گرفت اما به تنهایی کاری از من ساخته نبود. چند روز قبل از ماه مبارک بعد از نماز صبح ، به حیاط و زیر آسمان رفتم و با وجود بارش شدید باران ساعتها با اشک و زاری از خدا کمک خواستم تا توان دستگیری از این خانواده ها را به من بدهد. وقتی به خانه برگشتم یک اراده قوی در پشت این خواسته ایجاد شده بود. به الناز و سحر که در  در گروههای خیریه قبلی فعالیت داشتند زنگ زدم و گفتم تصمیم دارم در ماه رمضان برای افراد بی بضاعت کاری انجام دهم اگر دوست دارید می توانید همراه شوید.

   

تهیه و توزیع سبد کالا در مناطق محروم

این بانوی خیر در حالیکه اشک در چشمانش جمع شده است ادامه می دهد: باورم نمی شود که من و دوستانم توانستیم  در یک فاصله کوتاه تعداد کثیری از خیرین را در یک گروه  جمع کنیم و ماه مبارک را با هدیه لبخند به فقرا آغاز کنیم.

راحیل با خوشحالی گفت: به لطف خدا و نگاه ویژه او به ما، گروه خیریه  یاران مجیر که تنها بانوان خیر در آن فعالیت می کنند چند روز پیش از ماه مبارک رمضان شکل گرفت و به سرعت کمک های خیرین برای تهیه سبد کالا جمع شد. با همت همه دوستان توانستیم برای 70 خانواده که در حاشیه شهر و در فقر مطلق زندگی می کردند سبدهای کالایی را که شامل مایحتاج عمومی این ماه بود، تهیه کنیم و یک روز قبل از ماه مبارک رمضان این سبد ها را به صاحبان آن رساندیم.

وی افزود: به لطف خدا و برکت ماه مبارک رمضان توانستم گروه خیریه یاران مجیر را تشکیل دهم و با ماه رمضان امسال این گروه تولد خود را در لبخندهای کودکان فقیر جشن گرفت و به یاری حق یاران مجیر از رمضان 1396 تا همه رمضان های آتی و به وسعت مهربانی و خلوص و نوع دوستی اعضا کار خود را ادامه خواهد داد.

 

گام بلند بعدی: توانمند سازی بانوان خود سرپرست

این بانوی جوان و پر انرژی تأکید کرد: کاری که رمضان امسال تنها با کمک کردن و دستگیری از فقرا و نیازمندان آغاز شد با اهداف بلندتری ادامه خواهد یافت و تلاش ما بر این است که گام به گام ماهیگیری را به بانوان بی سرپرست نشان دهیم و همگی با کمک یکدیگر به توانمند سازی خانواده هایی که اکنون تحت پوشش گروه هستند کمک کنیم.

س. میم یکی دیگر از خیرین این گروه است که در مورد فعالیت های ماه مبارک رمضان توضیح داد و گفت: کار ما در گروه با توزیع سبدهای کالا در اول ماه مبارک تمام نشد. بعد از توزیع سبدهای کالا در مرحله اول، هنوز تعدادی خانواده نیازمند وجود داشتند که شناسایی می شدند و در عین روزه داری سفره های آنها خالی بود. برای همین تصمیم گرفتیم به نام مولا علی (ع) و به یاد دستگیری ایشان از یتیمان کوفه ، سبدهای کالای جدیدی را تهیه کنیم و در شب ضربت خوردن حضرت علی به دست نیازمندان برسانیم. همه گروه برای جمع آوری هزینه این سبدهای کالا بسیج شدند و تا شب نوزدهم ماه رمضان سبد کالاهایی بسیار پربارتر از سبدهای قبلی و با اقلام بیشتری آماده شد.

 

یک روز روزه داری به سبک مولا علی (ع)

وی ادامه داد: اعضای فعال گروه با زبان روزه از صبح مشغول خرید و بسته بندی این سبدها بودند. وقتی سبدها آماده شده به چند گروه تقسیم شدیم تا در محله های مختلف کار توزیع را انجام دهیم. من به همراه تعدادی از دوستان به سمت یکی از محله های حاشیه شهر رفتم. به سراغ اولین آدرس رفتیم وقتی حوالی منزل را پیدا کردیم به صاحبخانه زنگ زدیم تا سرکوچه او را ملاقات کنیم. پیرزنی ساده و صمیمی از یک خانه کوچک بیرون آمد. روزه دار بود. با وجود بضاعت کم، دلش دریا بود و مارا به داخل منزل دعوت کرد. . میدانستیم همسرش ازکارافتاده است و درآمدی ندارند. وقتی سبد کالا را دید مناعت طبعش قبل از نیاز و تنگدستی نمایان شد. از ما پرسید این سبد برای من است؟ پاسخ دادیم آری. گفت: مبادا کسی محتاج تر از من باشد و به او سبد کالا نرسد. از این کلامش اشک در چشمان ما جمع شد. گفتیم مادر این مخصوص خود شماست. لبهای خشکیده اش با لبخند باز شد و برق شوق در چشمانش موج زد.

س. میم اظهار داشت: همه اعضای گروه با زبان روزه و در گرمای آفتاب تا زمان افطار سبدهای کالا را به مقصد رساندند و زیباترین شب ماه رمضان برای هریک از ما رقم خورد. دیدن شادی مادری که از شوق گرفتن سبد صدایش از بغض میلرزید و لبخند دختری که پیش از ما در کوچه انتظار آمدنمان را می کشید حلاوت ماه رمضان را برایمان صدچندان کرد.

 

هیچ آدابی و ترتیبی مجو

مدیر این گروه خیریه گفت: گروه ما متشکل از دوستان و نزدیکان ماست و همگی به عنوان زنانی که دغدغه اجتماعی داریم گرد هم آمدیم و به دور از هرگونه تشریفات و سلسله مراتب از دل و جان برای جامعه خود گام برمیداریم .

وی افزود: در روزهای پایانی ماه رمضان نیز برکت این ماه جاری است و با جمع آوری فطریه و کفاره روزه از اعضای گروه باز هم برنامه هایی برای مددجویان خود خواهیم داشت.

این گروه خیریه در رمضان 1396 شروع به فعالیت کرد و به برکت این رمضان و در سایه معنویت این ماه یک حرکت پایدار را آغاز کرده است. به امید روزی که معنویت های ماه رمضان در زندگی همه ما پایدار و همیشگی شود.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار