13. بهمن 1395 - 15:53   |   کد مطلب: 15300
لیستی که در آن تاجران خبره و کارکشته در مناصب حساسی مانند صنعت و رفاه و خدمات و ... گمارده شده بودند خبر خوشی برای مردم ایران نداشت.
شبنم ها, shabnamha, حکومت تاجران, تظاهرات ضر ترامپ, afkl ih, shabnamha.ir

وقتی که یک میلیونر کارکشته به ریاست کشوری رسید که مردمش مدعی هستند سالهای سال دموکراسی را در زندگی شخصی و اجتماعی خود تجربه کرده اند ، تعجب جهانیان برانگیخته شد و همه مات و مبهوت از این اتفاق ، انگشت حیرت به دهان گزیدند. اما اگرچه این اتفاق از دیدگاه مردم دنیا یک حادثه ی حیرت آور بوده اما از نگاه ایرانی ها نه تنها یک اتفاق نیست بلکه موضوعی است که حتی ذره ای هم آنها را به تعجب وادار نمیکند. آمریکایی ها باید این را بدانند که این امری طبیعی است و چندان جای اعتراض ندارد. اینکه چرا طبیعی است بیشتر به دلیل شرایط و ماهیت اجرا کنندگان قانون در هر دولتی است. درست است که نظام اداری و اقتصادی در ایران و  آمریکا با هم متفاوت است اما انتصاب افرادی که به مسائل مدیریتی و اجرایی دیدگاه تجاری دارند تا حدودی این مغایرت را از بین می برد. لیستی که در آن تاجران خبره و کارکشته در مناصب حساسی مانند صنعت و رفاه و خدمات و ... گمارده شده باشند خبر خوشی برای مردم ایران ندارد. مردم آمریکا هم باید بدانند که گاهی این رویدادها ، واقعا یک اتفاق نیست و رفته رفته به یک قانون مبدل میشود. قانونی که از وزراء تدبیر و امید ژنرال های رویین تن میسازد. قانونی که در آن افرادی به صورت موازی ، دولت در سایه را تشکیل میدهند. قانونی که باعث میشود در شورایی مانند شورای عالی جوانان حتی یک جوان زیر 40 سال حضور نداشته باشد که از دغدغه های جوانان مسائلی را مطرح کرده و طلب مدد کند.

میگویند همسر میلیونر آمریکایی که باز شاهی بر دوشش نشسته ، یکی از مدلهای معروف مجلات تبلیغاتی بوده است و بسیاری در آمریکا از این شاکی هستند که چرا چنین کسی باید بانوی اول کاخ سفید باشد غافل از اینکه آنها اول راه هستند و نمیدانند که مدل بودن چیز مهمی نیست که بخواهند برایش دغدغه داشته باشند. در اینجا افرادی هستند که با وجود تمام فشارهای علنی و اعلام اسامی آنها ، باز هم راه خود را بدون وقفه ادامه داده و وابستگان آنها تصاویر به مراتب تاسف برانگیز تری نسبت به بانوی اول آمریکا از خود به جای میگذارند. مردم آمریکا نباید چندان به مسائل این چنینی معترض شوند. اگر همسر میلیونر خوش شانس در مجلات آمریکا عکس می انداخته ، خوب یا بد به واسطه ی شغلش بوده است اما فاجعه آنجاست که افرادی در این جا هستند که در مسائل ریز و درشت و پشت پرده و روی صحنه و عزل و نصب های مدبرانه و هوشمندانه ی تدبیر و امید نقش موثر داشته و نزدیکانی دارند که بدون اینکه شغلشان ایجاب کند در سواحل بکر جهان عکس های مدل دار می اندازند و هیچ کس هم غصه نمی خورد و اگر هم کسی معترض باشد راه به جایی نمیبرد.

مردم آمریکا باید عادت کنند و شرایط دنیای سرمایه داری را بپذیرند.

یادداشتی از فرزان بنی اعتماد

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار