6. اسفند 1394 - 11:36   |   کد مطلب: 9516
ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﭘﯿﺎﻡ ﻧﻮﺭ ﻫﻤﺪﺍﻥ:
شعارهای زیبا در جهت حمایت از حقوق زنان که محقق نمی شود
استاد یار دانشگاه پیام نور همدان گفت: هر دولتی که سرکار می آید شعار های زیبا در جهت حمایت از حقوق زنان و خانواده ها می دهد اما در عمل انتظارات برآورده نمی شود.
شعارهای زیبا در جهت حمایت از حقوق زنان که محقق نمی شود

به گزارش شبنم ها، اعظم خطیبی با بیان اینکه نقش بانوان در برگزاری انتخابات با شکوه، بی بدیل است، اظهار کرد: اگر یک باز نگری در طول تاریخ داشته باشیم متوجه می شویم که زنان همواره در مسائل مهم جامعه اسلامی  حضور داشته اند.

وی ادامه داد: در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  و قبل از آن اگر زنان به خیابان ها نمی ریختند و دوشا دوش مردان حضور فعال نداشتند و انگیزه ایجاد نمی کردند انقلاب به نتیجه نمی رسید. و در زمان جنگ تحمیلی و دوران سرافرازی دفاع مقدس هم اگر زنان به عنوان رزمنده  و پرستار و یا در پشت جبهه ها در نقش های مختلف فعالیت نمی کردند این افتخار پیروزی نصیب ایران اسلامی نمی شد.

استاد یار دانشگاه پیام نور همدان اضافه کرد: زنان این مرز و بوم در انتخابات های  مختلف جامعه نیز حماسه ساز بوده اند و از گذشته تا امروز چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات خبرگان رهبری و ریاست جمهوری حضور بسیار موثر داشته و دارند چرا که این قشر علاوه بر اینکه 50 درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند نقش هدایت گری سایر افراد را در عنوان مادر و همسر نیز  ایفا می کنند.

وی گفت: زنان با ایجاد انگیزه و تحت تاثیر قرار دادن سایر افراد خانواده می توانند پایبندی خود را به انقلاب، قانون اساسی، امام راحل و رهبری انقلاب به اثبات رسانند.

 وی در رابطه با وضع قوانین برای بانوان گفت : خیلی جاها باید یک سری ملاحظات برای این قشر جامعه در نظر گرفته شود زیرا اگر می خواهیم جامعه ای مستحکم و پایدار داشته باشیم و فرزندان  و خانواده های  ما در آرامش زندگی کنند باید به امور زنان و نقش آنها در خانواده ها در مجلس  توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه  افرادی  که وارد مجلس می شوند باید قوانینی را مصوب کنند که مشکلات جامعه را حل کند گفت: با توجه به تغییر و تحول های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، شاهد پدیده ی حضور و مشارکت بیشتر زنان درمحیط های اجتماعی و سیاسی و بازار کار هستیم بنابراین نمایندگان مجلس باید موضوع اشتغال بانوان را به عنوان دغدغه زنان بدانند و در خصوص ساعت کاری و محل کار آنان قوانینی را مصوب کنند .

وی افزود : قرار نیست بانوان فقط در خانه بنشینند و کار نکنند بلکه  باید حضور اجتماعی داشته باشند اما به گونه ای که شرایط مطلوب این حضور برای آنها فراهم شود و خانواده فدا نشود.

این استاد دانشگاه در خصوص ضرورت مشارکت سیاسی زنان افزود: اگر زنان توانمندی داشته باشند و به وظیفه اصلی خود در خانواده که همان نقش مادری است صدمه ای وارد نکنند باید وارد عرصه سیاست شوند و در وضع قوانینی که مربوط به بانوان است مشارکت کنند .

خطیبی در رابطه با نگاه و عملکرد دولت یازدهم به زنها گفت: هر دولتی که سرکار می آید شعار های زیبا در جهت حمایت از حقوق زنان و خانواده ها می دهد اما در عمل انتظارات آنها را برآورده نمی کند.

وی عدم استفاده از انسان های شایسته و توانمند اعم از زن و مرد  را ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات دانست و افزود جهت گیری های سیاسی مانع از حضور افراد در سمت های شایسته می شود .

خطیبی  در پایان خاطر نشان کرد:فرصت ها را نباید از دست داد و با بصیرت و آگاهی  برای انتخابی هدفمند گام برداشت و افرادی را که دغدغه نظام  و انقلاب  و ایران اسلامی را دارند انتخاب و راهی مجلس و خبرگان رهبری کنیم .

 انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار