25. مرداد 1394 - 13:39   |   کد مطلب: 6968
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: همدان در حوزه آموزشگاه‌های آزاد پس از استان‌های مازندارن و اصفهان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
فعالیت‌ آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در استان به وضعیت اشتغال نیز کمک می‌کند

به گزارش شبنم ها، علی رضا مهرابی در همایش اشتغال و فرصت‌های مهارت با بیان اینکه سهم تعهدات آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در کشور بیش از ۵۰ درصد است، گفت: ۴۴  درصد از مهارت های استان توسط آموزشگاه‌های آزاد به متقاضیان ارائه شده است.

 مهرابی بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در راستای ارتقا مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: سال گذشته تعدادی از آموزشگاه های آزاد استان رتبه بندی شد که امسال نیز ۶۰ آموزشگاه در برنامه رتبه بندی قرار دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در استان به وضعیت اشتغال نیز کمک می‌کند، تاکید کرد: تاسیس یک آموزشگاه حداقل برای چند نفر اشتغالزایی می‌کند که این مسئله به رفع مشکل بیکاری در جامعه کمک می‌کند.

مهرابی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای فنی و حرفه‌ای نیست، اظهار داشت: اعتبارات و تعداد کارکنان دولتی در فنی و حرفه‌ای محدود هستند از این رو ورود بخش خصوصی به این حوزه کمکی به رفع مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه به ۲۵ آموزشگاه تسهیلات اعطا شده است، گفت: شناسایی و برخورد با آموزشگاه های غیر مجاز، برگزاری نشست هم اندیشی، برگزاری دوره های مهارتی از جمله اقدامات در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان بوده است.

وی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های ارتقای مهارت برای مربیان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سه جانبه با ادارات و نهادها، جلسات هم اندیشی و ورود آموزشگاه‌ها به فناوری‌های نو برخی دیگر از برنامه‌های این نهاد بوده است.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان افزود: کارآموزان میوه‌هایی هستند که توسط آموزشگاه‌ها به بازار کار تحویل داده می‌شوند پس دقت کنید میوه‌های شما بدون ایراد و مطلوب ارائه شوند.

وی از اجرای طرح فاطر طرح آموزش فرزندان کارکنان دولت و طرح انفال در راستای توانمند سازی استان خبر داد و افزود: پوشش بیمه ای و لزوم حذف آموزش های موازی و ضرورت اعطای تسهیلات به آموزشگاه های آزاد از جمله مسائل و مشکلات مربوط به این بخش است.

قابل ذکر است آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان همدان در کشور رتبه سوم را در سال گذشته کسب کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار