17. ارديبهشت 1394 - 10:12   |   کد مطلب: 5815
جناب آقای بان‌کی‌مون! آیا کسی و صدایی هست که در این شرایط از تساوی حقوق زنان و کودکان بی‌گناه یمنی در مقایسه با حقوق زنان اروپایی و آمریکایی سخن بگوید!؟
یمن, بان‌کی‌مون, حقوقدانان, رژیم آل‌سعود, زنان و کودکان, کشتار

به گزارش شبنم ها، جمعی  از حقوقدانان، قضات و  وکلای زن جمهوری اسلامی ایران در نامه ایی خطاب به دبیرکل  سازمان ملل؛ رنجنامه ایی نوشتند که متن کامل آن به شرح زیر است:

 

با سلام ؛

 

همان‌طور که استحضار دارید حدود 40 روز است که از تجاوز رژیم آل‌سعود و هم‌پیمانانش به سرزمین یمن همراه با سکوت تأسف‌بار سازمان‌های مدعی حقوق بشر می‌گذرد، در حالی که کودکان و زنان بی‌گناه یمنی با بمباران‌های هواپیماهای رژیم آل‌سعود به خاک و خون کشیده می‌شوند.

 

جناب آقای بان‌کی‌مون! آیا کسی و صدایی هست که در این شرایط از تساوی حقوق زنان و کودکان بی‌گناه یمنی در مقایسه با حقوق زنان اروپایی و آمریکایی سخن بگوید!؟

 

رژیم آل‌سعود و هم‌پیمانانش بر‌خلاف تمامی مقررات و موازین بین‌المللی و بدون مجوز قانونی شورای امنیت، کشور مستقل یمن را مورد تهاجم قرار داده‌اند که با منشور سازمان ملل و دیوان کیفری بین‌المللی این جنایت «تجاوز» شمرده می شود و جای تاسف است جالب آنجاست که کشورهای متجاوز بر‌خلاف همه اصول و مقررات حقوق بشر در این تجاوز که به انهدام تأسیسات غیرنظامی مثل مدارس و مراکز آموزش و همه‌ی زیرساخت‌های بهداشتی اعم از مراکز سلامت و بیمارستان‌ها و مراکز کسب و کار و محل آسایش مردم پرداخته و متاسفانه تعداد بی شمار کشته شدگان و مجروحان غیرنظامیان هستند.

 

جناب دبیر کل محترم سازمان ملل! جای بسی تاسف است که در سایه عدم موضع گیری سازمان ملل، متجاوزین گستاخی را به حدی رسانده‌اند که مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه، مواد غذایی و تجهیزات درمانی به یمن برای تأمین احتیاجات ضروری و امدادرسانی به مجروحان می‌گردد.

 

با توجه به مراتب ذکر شده و نقض آشکار قوانین بین‌المللی جمعی از حقوقدانان زن جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار تاسف از جنابعالی که به ‌عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد وظیفه قانونی دارید درخواست داریم:

 

۱ ــ دستور توقف فوری و سریع حملات را بدون هیچ گونه قید و شرط صادر نمایید.

 

۲ ــ بر طبق قوانین شناخته شده و پذیرفته حقوق بین‌المللی، امداد‌رسانی به مجروحان و آسیب‌دیدگان ناشی از هر جنگ و تجاوز حق مسلم آنان محسوب شده، لذا انتظار عاجلانه داریم که امدادرسانی فوری و سریع و به زنان و کودکان را فراهم نمایید.

 

۳ ــ شما به عنوان مجری حقوق بین‌المللی این جنایت را به عنوان تجاوز به حمله به کشور مستقل یمن محسوب نمایید.

 

4 ــ همچنین خواستاریم که کشورهای متجاوز اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه کسانی که در این تجاوز همکاری نموده‌اند و قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشته اند در دادگاه کیفری بین المللی مورد تعقیب، محاکمه و مجازات قرار گیرند.

 

با آرزوی هرچه سریعتر محقق شدن اقدامات بشر دوستانه دبیر کل سازمان ملل متحد.

 

جمعی  از حقوقدانان، قضات و  وکلای زن جمهوری اسلامی ایران

 

منبع:طنین یاس

دیدگاه شما

آخرین اخبار