24. اسفند 1393 - 10:31   |   کد مطلب: 5225
عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه برابری جنسیتی در حقیقت ظلم به زن و مرد است، گفت:خداوند با توجه به ساختار روحی و جسمی زن و مرد، تکالیف و حقوق برای آنها مشخص کرده است اما در برابری جنسیتی این اصل نادیده گرفته شده و به همین خاطر مورد تأئید اسلام نیست.
"برابری جنسیتی" ظلم به زنان و مردان است/ اسلام مبنای عدالت جنسیتی به شمار می رود

به گزارش شبنم ها، مریم معین الاسلام عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه (س)با بیان اینکه در اسلام تشابه حقوق نداریم، اظهار داشت: عدم تشابه حقوق در اسلام به این خاطر است که ساختار روحی و جسمی زن و مرد متفاوت است و خداوند با توجه به این ساختار تکالیف و حقوق برای زن و مرد مشخص کرده است.

خداوند تربیت فرزند را مهم ترین وظیفه زن قرار داده است

وی با بیان اینکه زن و مرد با توجه به مسئولیت هایی که در عالم دارند، از یکسری تکالیف و حقوقی برخوردار می شوند، افزود: این تفاوت در اسلام پذیرفته شده است و نمی توان آن را نادیده گرفت ما قائل به این هستیم که در این تفاوت حقوق هیچ کدام نادیده گرفته نشده است.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده ادامه داد: خداوند باری تعالی مهم ترین وظیفه زن را تربیت نیروی انسانی قرار داده است و خداوند به خاطر این وظیفه ای که بر عهده زن قرار داده او را از تکالیفی نظیر  تأمین مسکن، نفقه، معاش خانواده و هزینه های جاری زندگی را از گردن او برداشته است تا زن با فراق بال وظیفه تربیت فرزند را انجام دهد.

اسلام را بهترین و غنی ترین منبع برای احقای حقوق زن و مرد

معین الاسلام، اسلام را بهترین و غنی ترین منبع برای احقای حقوق زن و مرد دانست و گفت: بحث برابری جنسیتی که غرب آن را نوشته است به هیچ وجه مورد تأئید اسلام نیست چرا که تکالیف و حقوقی که برای زن و مرد نوشته شده است آن چیزی نیست که اسلام دانسته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه (س)، ادامه داد: اسلام در تمامی مباحث خصوصا زن و خانواده به قدری غنی و متناسب با فطرت، جایگاه زنان و مردان و بیش از نیازمندی دو جنس واقف است که تکالیف و حقوق برای آنها تعیین کرده است.

وی اسلام را حرف برتر در حوزه حقوق و تکالیف زن و مرد دانست و تصریح کرد: غرب باید از این مدل اسلام تبعیت کند، ما نیازی به قانون های باطل غرب در خصوص حقوق و تکالیف زن و مرد نداریم و پیروی از آن در حقیقت ظلم به زنان و مردان جامعه است.

تئوری های رنگ باخته و نخ نما غرب ارزش دفاع کردن ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در غرب برابری جنسیتی، مسائل و بحران های زیادی را در حوزه زن و خانواده به وجود آورده است، گفت: این مسئله به این خاطر است که در این برابری جنسیتی به روحیات و ساختار فیزیکی زن توجه نشده است و در حقیقت از زن استفاده های ابزاری برای رسیدن به اهداف پلید خود می کنند.

معین الاسلام خاطرنشان کرد: امروز گرایش زنان به اسلام در حال افزایش است وقتی زنان امریکایی قیام می کنند به این نتیجه رسیدند که باید به خدا برگردند، در غرب شاهدیم که غوغا سالاری و تمامی تئوری های رنگ باخته و نخ نما در حوزه زن و خانواده ارزش دفاع کردن ندارد و این خود باختگی ما است که بخواهیم از برابری جنسیتی آنها پیروی کنیم.

منبع:طنین یاس

دیدگاه شما

آخرین اخبار