24. فروردين 1403 - 12:44   |   کد مطلب: 25546
وزیر نیرو با بیان اینکه آب شهر همدان دارای استاندارد ۱۰ _۵۳ است و بالاتر از استاندارد بهداشت جهانی است گفت: اطمینان می دهم که آب همدان در آزمایشگاه‌های فنی با دقت بررسی می‌شود و مشکلی از لحاظ آشامیدنی ندارد.

به گزارش شبنم‌ها به نقل از ایلنا علی اکبر محرابیان روز جمعه در بازدید از تصفیه خانه شیخی جان اظهار داشت: میزان آرسنیک آب همدان در حد صفر است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آب شهر همدان دارای استاندارد ۱۰ _۵۳ است و بالاتر از استاندارد بهداشت جهانی است گفت: اطمینان می دهم که آب همدان در آزمایشگاه‌های فنی با دقت بررسی می‌شود و مشکلی از لحاظ آشامیدنی ندارد.

محرابیان با اشاره به اینکه میزان استاندارد سختی آب در حد یک‌هزار است، میزان سختی آب همدان را حدود ۴۰۰ خواند که کیفیت قابل قبولی به شهروندان ارائه می کند.

وزیر نیرو یادآور شد: پیش از این، آب همدان از سد اکباتان و چاه‌های اطراف تامین می شد که پس از کاهش ذخایر آب این سد، تامین آب این شهر با مشکلاتی مواجه شد.

وی بیان کرد: آب سد تالوار که پس از سال‌ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت با همت و تلاش دولت سیزدهم ۷۰ درصد باقیمانده انتقال آب در چند ماه به سرانجام رسید.

محرابیان تاکید کرد: با بروز خشکسالی آب سد اکباتان تمام شد و شرایط سختی برای شهروندان همدانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: در قالب یک طرح اضطراری و ایجاد صدحلقه چاه آب و اجرای ده ها کیلومتر خط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و مخازن آب را برای همدان تامین کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار