28. اسفند 1402 - 10:57   |   کد مطلب: 25496
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: قرارداد آبرسانی به ۵۴ روستا در این استان با کمک خیّران آبرسان منعقد شده است که با اجرای آن ۱۵ هزار نفر از روستاییان زیر پوشش قرار می گیرند.

به گزارش شبنم ها، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: برآورد ریالی مشارکت خیّران در این پروژه‌ها ۲۵۷ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال است.

 

وی با بیان اینکه با اتمام عملیات آبرسانی به این روستاها ۱۵ هزار و ۱۱۶ نفر در قالب چهار هزار و ۵۶۲ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهره مند می‌شوند ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد سیراب شدن روستاییان ساکن این روستاها باشیم.

 

بختیاری فر با اشاره به اقدامات مجمع خیرین آبرسان استان، توضیح داد: حفر ۱۳ حلقه چاه، اجرای خط انتقال به طول ۵۴ هزار متر، تامین ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر لوله و تجهیزات، پرداخت ۴۲ فقره حق انشعاب، واگذاری هفت هزار متر مربع زمین برای حفر چاه، واگذاری ۱۲ هزار و ۴۲۵ متر مربع زمین جهت احداث مخزن، ایستگاه پمپاژ یا خطوط انتقال، پرداخت شش هزار متر مربع خسارت کشت، ساخت هفت باب موتورخانه در چاه و تامین آب شرب و تامین ۲۲۱ هزار متر مکعب آب از اقدامات مجمع خیرین آبرسان از ابتدای فعالیت این مجمع در اردیبهشت ۱۴۰۲ است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: روستاهای چشمه‌علی، چهارچشمه، نادرآباد، حیدرآباد، ایوراع و علی‌آباد در شهرستان اسدآباد، روستای رسول آباد در بهار، روستاهای قلعه بختیار، گل زرد و هرهره در تویسرکان، روستاهای سلیلک، ینگجه کرفس، شوند و دمورچی در درگزین روستاهای هدف این طرح هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین روستاهای قرایلر، پاینده و جعفرآباد در رزن، روستاهای چپقلو، قمشانه، خیمه‌گاه، آغاج، پاوان، وزندان، خواجه‌حصاری، طمه‌چی، حاجی‌آباد و تاوه در فامنین، روستاهای آقداش، قزلجه کوهین، پیربادام، دارقشلاق، سرایجوق، سلیم سرایی، الان سفلی، قراتلو، قرانقو دره و ایستی بلاغ در کبودرآهنگ، روستاهای انجیره، مهدی‌آباد، آشاق قلعه، محرا و مکربی در ملایر نیز در این طرح آبرسانی می شود.

 

بختیاری فر خاطر نشان کرد: روستاهای تازناب علیا، دره ابراهیم، قشلاق دهفول، حسین آباد سرکان، هادی‌آباد، تپه یزدان، قبلاب و کوهانی در نهاوند و روستاهای آب انبار، دولت‌آباد، قشلاق علیا و حاج مقصود در همدان، روستاهایی است که آبرسانی به آن‌ها توسط خیّران برنامه‌ریزی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مطالعات مرحله اول و دوم طرح فاضلاب روستای زاغه با اعتبار ۶ میلیارد ریالی نیز در مجمع خیران آبرسان انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

هم اینک همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

شبکه آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار