22. مهر 1398 - 19:58   |   کد مطلب: 23821
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۲۹۰ کیلو گرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش شبنم ها،علی مروت امیری در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: امسال سطح زیر کشت زعفران در شهرستان ملایر از ۵۶ هکتار به ۷۳ هکتار افزایش یافته است.

او با بیان اینکه شهرستان ملایر بیشترین سطح زیر کشت زعفران را در بین سایر شهرستان ها دارد افزود:پیشبینی می‌شود امسال از سطح ۷۳ هکتار اراضی بارور این شهرستان شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید زعفران باشیم.

مروت امیری برداشت زعفران از هر هکتار را در این شهرستان چهار کیلوگرم عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال سطح زیر کشت زعفران در ملایر به حدودصد هکتار برسد.

هم اکنون حدود ۱۶۱ هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت زعفران است که از این میزان ۷۳ هکتار مربوط به شهرستان ملایر است.

مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر  هم با بیان اینکه پارسال از ۵۸ هکتار سطح زیر کشت زعفران بارور حدود ۲۳۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان برداشت شد ادامه داد: با کشت ۱۵ هکتار زعفران در سال گذشته، سطح زیر کشت زعفران بارور امسال به ۷۳ هکتار رسید.

باقر زاده با اشاره به آغاز برداشت زعفران از نیمه دوم آبان گفت: در حال حاضر در تمامی نقاط شهرستان به جز اراضی به شدت شور و آهکی، شرایط کشت زعفران وجود دارد و طی سال‌های اخیر شاهد استقبال خوب کشاورزان در کشت این محصول بوده‌ایم.

مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه زعفران از نظر اینکه محصولی کم آب‌بر و مقاوم به خشکی است، برای کشت مناسب است ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی همچون زعفران و گل محمدی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

باقرزاده بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بر اساس سند راهبردی توسعه این شهرستان، تا سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت زعفران در ملایر به حدود ۲۰۰ هکتار برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار