22. مهر 1398 - 5:27   |   کد مطلب: 23816
کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود» از اجرای موفقیت آمیز این نمایش و دغدغه‌های خود برای به تصویرکشیدن حماسه دفاع مقدس گفت.

به گزارش شبنم ها،

علی خونساری کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متن نمایشنامه این اثر گفت: این نمایش در خصوص شخصیتی به نام میناست که بعد از عقد، همسرش به جبهه رفته و دیگر برنمی‌گردد. در سال‌های انتظار برای بازگشت مسافر گمشده، شاهد گرفتاری‌ها و مشکلات زندگی مینا هستیم.

خونساری با اشاره به هدف خود از به اجرا در آوردن نمایش «پاییز نگفته بود» گفت: در تمام جوامع بشری جنگ یک مسئله اجتماعی است و یکسری عواقب اجتناب ناپذیر مثل چشم انتظاری خانواده‌ها و ندیدن پیکر شهدا و ... وجود دارد.

وی افزود: از آنجا که کشور ما هم درگیر هشت سال جنگ و دفاع مقدس بود، همیشه به تمام افراد جنگ زده ارادت ویژه داشتم و تصمیم به نشان دادن ارادت خود در قالب نمایش گرفتم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به انتخاب عنوان «پاییز نگفته بود» برای این نمایش، اظهار داشت: این نمایش دارای یک متن شاعرانه و دیالوگ‌های رمز آمیز است؛ مینا در این نمایش با دیالوگ «هر وقت پاییز تمام شود، همسرم بر می‌گردد» خود را آرام می‌کند.

کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود» درباره انتخاب بازیگران برای اجرای این نمایش گفت: بنده از سال ۱۳۸۵ وارد حرفه تئاتر شدم و از سال ۹۰ به صورت جدی این حوزه را دنبال کردم. انتخاب بازیگران بر اساس شناخت کافی من از آنان طی چند سال همکاری بود.

خونساری تصریح کرد: کارگردان همیشه اتفاقات افتاده در اجرا را تعیین می‌کند و بنده به شدت روحیه آرامی دارم؛ طی سالیانی که در حوزه تئاتر فعال بوده ام خدارا شکر هیچ مشکلی با اجرای بازیگران نمایش نداشته ام.

این کارگردان تئاتر با اشاره به استقبال مخاطبان از اجرای نمایش «پاییز نگفته بود» اظهار داشت: با وجود اینکه سالن محراب بین تماشاگران و حمایتگران تئاتر تا حدودی مهجور مانده، این نمایش با اجرای ۵ شبه خود به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. به عنوان کارگردان قصد ارسال نمایشنامه «پاییز نگفته بود» در جشنواره را برای اجرای مجدد و همچنین ادامه این نمایش برای اجرا در سالن‌های دیگر را دارم.

خونساری درباره مشکلات اجرای این نمایش اظهار کرد: مشکلات مالی همیشه گریبانگیر تئاتر است. اما کمبود‌ها و نیاز‌هایی برای تهیه لباس‌های بازیگران و طراحی اجرا و دیگر عوامل وجود دارد که ما با این قضیه به شدت کنار آمده ایم و امیدواریم بهبود پیدا کند.

نمایش «پاییز نگفته بود» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی علی خونساری و با هنرمندی رها آرشید، فهیمه گردان، سمانه حبیب پور، علیرضا اسفندیاری و علی خونساری هرشب ساعت ۱۸:۰۰ تا ۳ آبان ماه در تالار محراب اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار