30. مرداد 1398 - 15:02   |   کد مطلب: 23490
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ تن کلزا در این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش شبنم ها،علی کمالی نژاد، سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: از اوایل تیر تاکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم تحویل دو مرکز خرید گندم شده است.

او گفت: پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان فصل برداشت به ۴۵ هزار تن برسد که در مقایسه با سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند در خصوص برداشت کلزا نیز گفت: تاکنون در سطح استان ۵ هزار و ۹۲۹ تن کلزا برداشت شده که از این میزان ۳ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به نهاوند است که از یک‌هزار و ۶۴۲ هکتار زمین زیر کشت برداشت شده است.

کمالی نژاد ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۷۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که بیش از ۵۰ هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد.

او افزود: شهرستان نهاوند به واسطه داشتن آب و هوای مساعد و بارش‌های مناسب از قطب‌های اصلی کشاورزی استان محسوب می‌شود که در بسیاری از محصولات تولیدی جایگاه اول تا سوم را داراست.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: عمده‌ترین محصولات کشاورزی نهاوند شامل گندم، جو، کلزا، گشنیز، نخود و لوبیا، عدس، آفتابگردان، خیار و محصولات باغی آن نیز شامل سیب، گلابی، گردو، بادام، انواع آلو، زردآلو، هلو و شلیل، به و گیلاس است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار