24. مرداد 1398 - 18:01   |   کد مطلب: 23435
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ساماندهی فروشگاه‌های سموم دراستان خبر داد.

به گزارش شبنم ها،

شهرام پیشه ور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در راستای مصرف بهینه سموم و تولید محصول سالم، کارگروه نظارت بر عملکرد شبکه توزیع آفت کش‌های نباتی، از سال ۹۶ کار ساماندهی فروشگاه‌های سموم را در سطح استان شروع کرده است.

او افزود، از سال ۹۶ با ابلاغ سازمان حفظ نباتات کشور کارگروه نظارت بر عملکرد شبکه توزیع آفت کش‌های نباتی ایجاد شده است.

این کارگروه متشکل از معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رابطین اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان، کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و اداره اماکن نیروی انتظامی استان همدان می‌باشد که وظیفه ساماندهی فروشگاه‌های سموم در سطح استان را به عهده گرفته است.

پیشه ور افزود، در راستای اجرایی کردن این طرح نظارتی، اکیپ‌های نظارتی در سطح شهرستان‌های استان تشکیل شده اند که پس از بازدید‌های مستمر از فروشگاه‌های سموم و شناسایی آن‌ها موضوع را در جلسات کارگروه نظارتی مطرح کرده و با توجه به اختیارات قانونی نسبت به صدور اخطاریه و پلمپ فروشگاه‌های متخلف اقدام می‌نمایند.

شهرام پیشه ور گفت: اکیپ‌های نظارتی بر فروشگاه‌های سموم کشاورزی، به صورت هفتگی اقدام به بازرسی از فروشگاه‌های سموم مینمایندو از زمان آغاز به کار این اکیپ‌ها تا کنون، ۱۱۵ اکیپ نظارتی مجموعا ۱۱۶۴ مورد بازدید را در سطح استان انجام داده اند. این اکیپ‌ها ۱۶۴ فروشگاه مجاز سموم کشاورزی را در سطح استان شناسایی نموده اند و در راستای برخورد با فروشگا‌های غیر مجاز و متخلف اقدام به پلمپ ۱۶ فروشگاه و معرفی ۱۳ فروشگاه به اداره تعزیرات حکومتی نموده اند.
او افزود، اخذ پروانه فعالیت، صدور فاکتور جهت مشتریان، نصب برچسب قیمت و مشخصات محصول، قفسه بندی و مرتب کردن فروشگاه، خودداری از عرضه محصولات تاریخ گذشته، عدم فروش سم قاچاق وتقلبی از شرایط اساسی هستند که فروشگاه‌های سموم کشاورزی باید به آن‌ها پایبند باشند وعدم رعایت هریک از این موارد می‌تواند منجر به جلوگیری از فعالیت این فروشگاه شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد:کسانی که تمایل به راه اندازی فروشگاه سموم کشاورزی دارند باید نسبت به اخد پروانه بهره برداری از سازمان نظام مهندسی و پروانه کسب و کار از وزارت صنعت، معدن، تجارت اقدام نمایند.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار