4. خرداد 1398 - 18:32   |   کد مطلب: 22875
مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان از اهدا یک هزار و ۳۵ واحد خون در نیمه نخست ماه مبارک رمضان توسط مردم همدان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، 

مهری کیوان مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان  بیان کرد: ۷۵۲ واحد خونگیریدر مرکز همدان و ۲۸۳ واحد در مرکز ملایر صورت گرفته است و سهم بانوان ۱۲ واحد است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۵ واحد خون در نیمه نخست ماه مبارک رمضان اهدا شده است، گفت : میزان اهدای خون همه ساله در ماه مبارک رمضان ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد بنابراین از روزه داران و شب زنده داران لیالی قدر به اهدای خون در ماه مبارک رمضان دعوت می‌شود.

مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان اضافه کرد: برای فراهم کردن زمینه اهدای خون برای روزه داران نوبت کاری مراکز انتقال خون از عصر به شب تغییر یافته است و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ مراکز انتقال خون همدان و ملایر پذیرای اهدا کنندگان هستند.

کیوان راد افزود: در صورت نیاز به گروه خونی خاص، به اهدا کنندگان مستمر این موضوع از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی شده و آن‌ها نیز همواره استقبال کرده‌اند.

وی ادامه داد: تیم‌های انتقال خون در شب‌های قدر تا پاسی بعد از نیمه‌های شب و نسبت به استقبال شهروندان در این مراکز حضور دارند.

مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان اظهار داشت: همچنین در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ عملیات خونگیری از افرادی که روزه دار نیستند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار