21. آذر 1397 - 18:07   |   کد مطلب: 22095
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اهمیت استاندارد و استاندارد سازی تولیدات گفت: در شرایط فعلی کشور استاندارد سازی پشتوانه محکمی برای تولیدات داخلی است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

باب الله فتحی ظهر امروز در بازدید مدیرکل استاندارد همدان از کارخانجات تولیدی بافتسان و بافتینه ملایر اظهار داشت:  استاندارد سازی علاوه بر رضایت مشتریان کاهش هزینه‌ها و افزایش تقاضا را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در معاملات بین المللی نیز کیفیت و نظام استاندارد سازی بیش از هر چیز دیگر مد نظر است اظهارداشت: فضای استاندارد سازی در واحدهای تولیدی و صنعتی ملایر  بسیار مطلوب بوده و ضروریست از این فرصت در راستای تقویت مجموعه بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی استاندارد سازی را عامل موثری در شعار امسال دانست و افزود:  با توجه به جهانی شدن انگور ملایر ضروری است  استقرار نظام استانداردسازی در واحدهای فرآوری کشمش و انگور شهرستان لحاظ شود.

بیشتر بخوانید

بوشهر|2000 آزمایشگاه استاندارد در ایران فعال است

370 واحد تولیدی اردبیل محصولات استاندارد تولید می‌کنند

خیر هست زمین نیست/30 درصد مدارس تهران زیرخط استاندارد

فتحی با بیان اینکه با اشاره به جایگاه برتر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در زمینه  استاندارسازی و توجه به کیفیت کالاها اظهار داشت: خواستار توجه ویژه سازمان استاندارد و  اداره استاندارد استان از واحدهای تولیدی ملایر شد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط فرآوری، حمل و نقل و نگهداری کشمش در واحدهای فرآوری مطلوب نیست تصریح کرد: ضروریست روند فعالیت این واحدها به سمت استاندارد سازی و افزایش کیفیت پیش برود . 

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات ملایر با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان ملایر تعداد 110 واحد تولیدی، صنعتی زیر پوشش اداره استاندارد هستند ابراز کرد:  این واحدها در مجموع 271 مورد کالا تولید می‌کنند که از این تعداد 204 محصول دارای پروانه استاندارد هستند.

داریوش خالقی با بیان اینکه سالانه 25 تا 30 هزار تن کالا از اداره استاندارد گواهینامه دریافت می‌کنند ‌گفت: هم اکنون در حوزه صادرات و گواهینامه انطباق تعداد 21 گواهینامه فعال در  شهرستان داریم.

  وی از تخصیص 50 میلیون تومان اعتبار  به حوزه استاندارد ملایر خبر داد و افزود:  هم اکنون 2 واحد آزمایشگاهی در حوزه خشکبار و صنایع غذایی در شهرستان فعالیت دارند که به  شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان نیز خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار