16. آذر 1397 - 18:16   |   کد مطلب: 22059
مدیرکل تقسیمات وزارت کشور گفت:شتاب زدگی در تبدیل روستاها به شهر بدترین آسیب را در آینده به حیات اجتماعی ونظام تصمیم گیری می زند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 سعید جلالی عصر امروز در حاشیه بررسی وضعیت سه روستا و دهستان چهاردولی اسدآباد برای تبدیل شدن به شهر به خبرنگاران  اظهار داشت: بررسی میدانی وانجام کار کارشناسی در خصوص وضعیت اجتماعی روستاهایی که در آستانه تبدیل شدن به شهر هستند از سیاست های اصلی وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه هدف از تقسیمات صرفا تبدیل روستا به شهر نیست ،افزود:تبدیل وضعیت یک ابزار برای توسعه بیشتر بوده و در صورتی که کارشناسان وزارت کشور تشخیص بدهند این کار انجام خواهد شد.

جلالی تصریح کرد:در غیر این صورت قطعا دولت به دنبال تبدیل روستاها به شهر نیست چرا که این کار در آینده خسارت جبران ناپذیری به حیات اجتماعی روستاها می زند.

وی از تدوین و اجرای طرح نظام درجه بندی روستاها و توجه به آنها  به جای افزایش شهرهای جدید خبر داد و یادآور شد:دولت در این طرح روستاهایی که جمعیت بالایی دارند و دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه هستند را ویژه کمک می کند.

بیشتر بخوانید

یزد | بخش خصوصی به رفع مشکلات در روستاها کمک کند

اردبیل| 15 میلیارد تومان تسهیلات برای آبادانی روستاهای گرمی ارائه می‌شود

کارگروه مشترک آمایش برای اصلاح حریم روستاها در استان تهران تشکیل شود

جلالی تصریح کرد: نباید طوری برخورد کنیم که بعد از چند سال روستاییان از انجام این کار پشیمان و وضعیت بدتر و موجب فرار روستاییان به کلان شهرها شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم از نهایی شدن تبدیل روستاهای چنار سفلی ،مزرعه بید و جنت آباد به شهر خبر داد  و تصریح کرد:نامه نگاری ها و مکاتبات اولیه انجام شده واین آخرین بررسی میدانی کارشناسان وزارت کشور است.

اکبر رنجبرزاده همچنین از تبدیل شدن دهستان چهادولی با 27 روستا و 11 هزار نفر جمعیت به بخش خبر داد و اظهار کرد:طرح مطالعاتی این منطقه هم در دستور کار کارشناسان وزارت کشور قرار دارد.

به گزارش تسنیم روستای چنار سفلی با 5 هزار نفر جمعیت ، و روستاهای جنت آباد و مزرعه بید با جمعیت چهار هزار نفر از روستاهایی است که قرار است به شهر تبدیل شود.

شهرستان اسدآباد  دارای دو بخش مرکزی و پیرسلمان و دو شهر اسدآباد و آجین با جمعیت بیش از 100 هزار نفر است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار