11. آذر 1397 - 15:06   |   کد مطلب: 22026
نخبه 17 ساله اهل اسدآباد استان همدان از ساخت اختراع پنجره جاذب صدا برای اولین بار در کشور خبرداد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

 مهران زارعی مخترع جوان اسدآبادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران همدان گفت: انجام صفر تا صد این اختراع را شخصا به عهده داشته و هم اکنون در انتظار ثبت کشوری این اختراع اسـت.

این مخترع 17 ساله در تشریح این اقدام  گفت:پنجره جاذب صدا از چهار تراشه ساخته شده که در ابعاد کوچک در اضلاع پنجره قرار گرفته بطوریکه اجازه ورود هوا به محیط را داده اما مانع از ورود صدا به محیط در زمانهای بازبودن پنجره میشود.

وی ادامه داد: ایده این اختراع متعلق به خودم میباشد که این ایده هفته قبل توانست در آزمون داوری پارک علوم و فناوری استان نظرمثبت داوران را جلب کند.

این مخترع جوان ضمن گلایه از همکاری نکردن برخی نهادهای مربوطه در شهرستان بیان کرد: برای حضور در جشنواره خوارزمی نیاز به پرداخت ورودی است که من بعلت مشکلات مالی نتوانستم این ورودی را پرداخـت کنم و هیچ نهادی نیز به من کمک نکرد تا از حضور در این رویداد جا بمانم.

زارعی ادامه داد: حسب پیش بینی کارشناسان مرکزاستان این طرح در صورت حضور در خوارزمی از شانصهای مسلم احراز اختراع برتر بود که بعلت مساله مالی نتوانستم طرح اختراع خود را به این جشنواره بفرستم.

وی دررابطه با آینده خود نیز گفت: تلاش من بر اینسـت تا در رشته ی برق دانشگاه هایی همچون همدان و سنندج قبول شوم چرا که در دانشگاه های بزرگی همچون شریف ظرفیت تئوری نسبت به ظرفیت عملی سنگینی میکند و من نیز بدنبال دانشگاهی هستم که بُعدعملی از بُعد تئوری پررنگ تر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار