14. مهر 1397 - 13:07   |   کد مطلب: 21753
کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ۱۰ روز گذشته تا کنون بازرسی بهداشتی از اماکن بین راهی استان همدان آغاز شده و تا یک هفته پس از اربعین نیز ادامه دارد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

افشین حولکی  اظهار داشت: برای اطمینان از سلامت و بهداشت مجتمع های رفاهی بین راهی بازدید مشترکی را با دستگاه های راهداری، تعذیرات، نماینده مجتمع های رفاهی، بهداشت و یک نماینده از استانداری آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در خلال این بازدید ها اخطار و هشدارهای لازم به متولیان مجتمع های رفاهی بین راهی داده شده و از آن‌ها خواسته شده در مدت زمان معینی نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: عمده ترین نواقص بهداشتی مجتمع هایی که مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند مربوط به تجهیز شیرآلات سرویس های بهداشتی و یا نیاز سرویس بهداشتی به صابون و مایع دستشویی بوده است.

حولکی با بیان‌اینکه نظافت و بهداشت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در این ایام نظارت‌های ما بر تکایا،حسینیه‌ها، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی تشدید می‌شود.

وی افزود: آبی که مورد استفاده موکب‌ها قرار می‌گیرد باید از منابع مورد اطمینان تامین شود تا برای کسی مشکلی ایجاد نشود.

مسمومیت غذایی شایع ترین بیماری در بین زائران است

کارشناس ناظر بر تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو با بیان‌اینکه مسمومیت غذایی شایع ترین بیماری در بین زائران است، اظهار داشت: استفاده از غذاهایی که برای نگهداری نیاز به یخچال دارند مهم‌ترین علت شیوع مسمومیت‌های غذایی در بین زائران است.

حولکی گفت: برخی غذاها برای نگهداری نیاز به یخچال دارند اما از آن جا که زائران شرایط نگهداری غذا در یخچال را ندارند در همان شرایط اقدام به خوردن غذا می‌کنند و مسموم می‌شوند.

وی تصریح کرد: در زمینه رعایت بهداشت فردی و شرایط نگهداری مواد غذایی، آموزش‌های لازم را در اختیار زائران قرار می‌دهیم همچنین هنگام بازگشت به کشور مورد غربالگری از نظر ابتلا به بیماری قرار می‌گیرند.

دست اندرکاران پخت و پز گواهی سلامت موقت می‌گیرند

کارشناس ناظر بر تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر نقش سلامت افرادی که به عنوان آشپز در امر تهیه و توزیع مواد غذایی نذری در موکب‌ها، تکایا و غیره فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: برای این افراد کارت سلامت موقت صادر می‌شود.

حولکی افزود: افراد فعال در محل تهیه و توزیع غذای نذری موظف به پوشیدن روپوش و لباس‌های متحدالشکل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار