21. فروردين 1397 - 13:58   |   کد مطلب: 21480
در جنوب شرقی همدان روستای بکر و چشم ن.ار وجوددارد که چشم اندازهای طبیعی و بافت سنگی روستا می تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشته باشد.

به گزارش شبنم همدان

یکی از دغدغه های مهم اقتصاد ایران رها شدن از وابستگی به نفت ، ایجاد اشتغال , توسعه اقتصادی است عده ای از جامعه شناسان برای راه حل معضل بیکاری  می گویند باید مشاغل جدید در اقتصاد ایران  تعریف شود . کشور ایران علاوه بر تاریخ و تمدن چند هزار ساله   شگفتی ها و زیبایی های طبیعی و فرهنگی فراوانی  در بطن  خود دارد .

 

صنعت توریسم و گردشگری با توجه به پتانسیل های موجود در کشور می تواند چشم انداز روشنی برای توسعه اقتصادی و اشتغال  فراهم آورد.

 

در ارتباط با چشم اندازهای طبیعی و گردشگری استان همدان گفتگویی با حمید نوری یکی از اهالی روستای سیمین انجام دادیم .

 

روستایی دل انگیز و چشم نواز در جنوب شرقی همدان

محمد نوری از اهالی روستای توریستی سیمین اذعان داشت :روستای سیمین یکی از روستاهای توریستی استان همدان است که در 20 کیلومتری جنوب شرقی استان همدان واقع شده است .اهالی روستا به گویش لری صحبت می کنند .روستای سیمین حدودا 70 خانوار و جمعیتی بالغ بر 500 الی  600 نفر دارد.  متاسفانه جمعیت کثیری از اهالی روستای خوش آب و هوای سیمین  مهارجرت نموده اند ,در فصل تابستان برای مسافرت و استفاده از آب و هوای دل انگیز روستا به خانه های ییلاقی خود باز می گردند .روستای سیمین بافت سنگی بسیار زیبایی دارد ,محصول روستای سیمین گردوی مرغوب سیمین است که در ایران طرفداران بسیاری دارد .

 

دیوارهای سنگی روستا و جذب گردشگران

نوری در ارتباط با میزان اشتغال روستا تصریح داشت: چشم اندازهای طبیعی روستا و بافت سنگی روستا می تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشته باشد اما متاسفانه با سرازیر شدن گردشگر به روستا این احتمال نیز وجود دارد روستا از بافت فرهنگی و اصیل خود فاصله بگیرد . در حالی که از نظر من حفظ  بافت طبیعی و فرهنگی روستا از جمله عناصر مهم گردشگری به شما می رود .

 

ییلاق عرب خان محل تلاقی دو رودخانه

نوری اشاره داشت :قدمت روستای سیمین حدود  300 سال تخمین زده شده است .روستای سیمین ازقسمت شمال غربی به روستای ورکانه راه مال رو دارد که کوه سر دره در آن مسیر قرار دارد .تقریبا 8 کیلومتر بالاتر از روستای سیمین امامزاده عبدالله در منطقه بسیار جذاب و چشمگیر واقع شده است  .در انتهای جاده خاکی روستای سیمین  منطقه بکر  ییلاقی سرسبزی به نام ییلاق عرب خان قرار دارد ,که محل تلاقی دو رودخانه است  .افراد محلی ییلاق عرب خان را سیمین خرابه یا سیمین قدیمی می نامند .

 

نوری تصریح داشت :مسیر قله کلاه قاضی از ییلاق عرب خان می گذرد, در منطقه کلاه قاضی رودخانه بسیار زیبا و پر آبی به نام سیمین قرار دارد که از یخچال ها و چشمه های اطراف کوه کلاه قله سرچشمه می گیرد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار