4. اسفند 1396 - 11:35   |   کد مطلب: 20911
نویسنده در کتاب پرسش های سخت بچه ها درمورد طلاق به مسائلی می پردازد که کودکان در صورت جدایی والدین با انها مواجه میشوند و در پاسخ به این مسائل و سوالات کودکان درباره معضل طلاق ن نکات و پیشنهاداتی را ارائه می دهد .

به گزارش شبنم ها، طلاق یکی از وقایعی است که آمار آن در جامعه رو به افزایش است و هر روز شاهد کودکانی هستیم که قربانیان طلاق والدین خویش هستند.  کودک پس از طلاق دچار بحران های روحی بسیاری می شود و هزاران سوال در ذهنش نقش می بندد. در حل این معضل و مشکلات روحی کودک روانشاسان می توانند مؤثر باشند.برخی کتابها نیز برای حل این معضلات تألیف شده است که یکی از آنها را در این بخش معرفی می کنیم.

نام کتاب :پرسش های سخت  بچه ها درمورد  طلاق 
نویسنده: مگ اف اشنایدر ,جون زوکربرگ 
ترجمه :فرخ بافنده 
ناشر :آویز ذهن 

محور اصلی  کتاب برپایه پرسش های فرزندانی است که والدین آنها ازیکدیگر طلاق گرفته اند یا تصمیم بر جدایی دارند .
کتاب در دو بخش سامان یافته است نویسنده در بخش نخست به والدین توصیه می کند که فرزندان خود را به پرسش در خصوص معضل طلاق تشویق کنند .در بخش دوم به پرسشهای اساسی کودکان می پردازد و به شیوه استفاده ازاین کتاب اشاره می کند .
این کتاب به والدین کمک می کند تا بیاموزند درباره مسائل مختلف از جمله طلاق که اتفاق افتاده و یا قرار است اتفاق بیافتد چگونه صحبت کنند ,همچنین به آنها کمک می کند تا بفهمند بچه ها درظاهر و عمق وجودشان چه احساسی نسبت به این مساله دارند .

این کتاب در ارتباط با مسائلی  است که کودکان در صورت  جدایی والدین با انها مواجه میشوند .در پاسخ به این مسائل و سوالات کودکان درباره معضل طلاق  نویسندگان کتاب  نکات و پیشنهاداتی را  ارائه می دهد .مسائلی ازقبیل حس سرزنشی که کودکان در وجود خود احساس می کنند, یا احساس اینکه پدر و مادرشان آنان را به حال خود رها کرده است و یا تمایلی که در وجودشان نسبت به آشتی والدین دارند .

بچه ها در تلاش برای نجات و فرار  از جنبه های ترسناک و دردناک و گیج کننده طلاق سوالات آشکار و پنهانی از خودشان می پرسند .

راه حل های پیشنهادی این کتاب نه تنها سوالات متداول کودکان طلاق را پاسخ می دهد بلکه به سوالاتی که به ندرت پرسیده می شود نیز پاسخ می دهد .

در پایان با مطالعه این کتاب والدین  دانش و مهارت شروع گفتگویی شفاف درباره طلاق با کودکانشان را پیدا می کنند .
این کتاب حاصل 25 سال تجربه حرفه ای با خانواده و بچه هایی است که با بحران طلاق سر و کار دارند .
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار