1. فروردين 1396 - 20:48   |   کد مطلب: 15913
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران مطرح کرد
فواید سکنجبین و ماءالشعیر طبی در حفظ سلامتی بدن
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: سکنجبین و ماءالشعیر ۲ نوشیدنی ساده و دم دستی و ارزان هستند که مکمل عملکرد یکدیگر هستند که در پاکسازی بدن از مواد زائد بسیار کمک کننده هستند.
طب سنتی,ماءالشعیر,سکنجبین,سلامتی بدن,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

فواید سکنجبین و ماءالشعیر طبی در حفظ سلامتی بدن

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : محمد علی زارعیان اظهار داشت: حفظ سلامتی نیاز به هزینه‌های گزاف ندارد, بسیاری از خوراکی‌های دم دستی نیز اگر منطقی و معقول و بجا استفاده شوند می‌توانند حافظ صحت و از بین برنده بیماری یا تخفیف دهنده آن شوند.

 

به گفته وی سکنجبین و ماءالشعیر 2 نوشیدنی ساده و دم دستی و ارزان هستند که مکمل عملکرد یکدیگر هستند البته مصرف همزمان آنها در منابع نهی شده است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه این دو نوشیدنی عملکرد یکدیگر را تکمیل می‌کنند, ادامه داد: سکنجبین با نفوذ و تقطیع خودش مواد غلیظ و چسبیده در مجاری مختلف بدن را جدا می‌سازد و آنها را آماده دفع می‌کند و ماالشعیر هم با خاصیت شستشودهندگی خودش مواد مانده در مجاری از جمله موادی که توسط سکنجبین آماده دفع شده‌اند را از مجاری به سمت منافذ خروجی حرکت می‌دهد.

زارعیان بیان داشت: ماءالشعیر هر چه رقیق تر باشد اثر دارویی بیشتری دارد و عملکرد آن در دفع مواد زاید از مجاری و منافذ بیشتر است و هر چه غلیظ تر تهیه شود, غذائیت یا ارزش غذایی آن بیشتری خواهد داشت و از طرف دیگر هر چه که رقیق‌تر آماده شود, کمتر در معده ترش می‌شود.

وی تصریح کرد: لذا کسانی که ماءالشعیر در معده شان ترش می‌شود می‌توانند در زمان طبخ تا 20 برابر پیمانه جو پوست کنده، آب به آن اضافه کنند و اگر با رقیق شدن هم مشکلشان حل نشد, می‌توان با اضافه کردن ادویه‌های گرم مشکل را از بین برد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایرانافزود: برای استفاده مناسب از این 2 نوشیدنی مکمل 2-3 قاشق سکنجبین غلیظ را در یک لیوان آب گرم بریزید و ناشتا بنوشید و بعد از دو ساعت یک لیوان ماءالشعیر مصرف شود و در این فاصله چیزی خورده نشود و بعد از نوشیدن ماءالشعیر نیز تا دو ساعت چیزی مصرف نشود البته به جای سکنجبین می‌توان از شریت آبلیمو نیز استفاده شود.

زارعیان عنوان کرد: این 2 نوشیدنی مکمل را می‌توان به تناوب در فصول مختلف به ویژه فصول گرم استفاده کرد که به پاکسازی کبد کمک می‌کند؛ مداومت و مصرف مکرر این 2نوشیدنی بدین شکل موجب آزردگی معده خواهد شد لذا باید بسته به تحمل و وضعیت معده فواصل بین دوره ها را تنظیم کرد.

وی اضافه کرد: این دستور مثل اکثر دستورات مشابه در طب سنتی, برای همه افراد سازگار نیست و افرادی که از برودت معده رنج می‌برند یا سردمزاج هستند باید با مشورت پزشک و تحت نظارت تدابیر دیگر با همین عملکرد را استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتیطب سنتی طب سنتی طب سنتی طب سنتیطب سنتی سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین سکنجبین ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر ماءالشعیر

دیدگاه شما

آخرین اخبار