14. آذر 1395 - 21:55   |   کد مطلب: 14005
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:
طرح لشکر فرشتگان ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت:‌ طرح لشکر فرشتگان با هدف شناخت استعدادها و توانمندی‌ها، شناخت دانش آموزان دختر و کشف سهم زنان در تحقق جهاد کبیر در دبیرستان‌های دخترانه برگزار می‌شود.
دانش آموزان,طرح لشگر فرشتگان,دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی امروز در نشست خبری با تشریح طرح لشکر فرشتگان اظهار کرد: لشگر فرشتگان دوره‌های سرگذشت پژوهی و پاسداشت زنان مجاهد مسلمان است که از سال 92 در امتداد طرح همکلاسی آسمانی به صورت تخصصی در حوزه دختران مطرح شد و هر سال توسط اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح لشکر فرشتگان بر روی دو اولویت متمرکز است که می‌توان به جاری‌سازی موضوع شهید و شهادت به‌عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس دخترانه واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک قانون در عرصه‌های مختلف جهاد اشاره کرد. لشگر فرشتگان توسط گروه‌های سرگذشت پژوهشی در مدارس و گروه‌های برگزارکننده یادواره‌های شهری در قرارگاه‌های عملیات شهری اجرا می‌شود.

علامتی گفت: این طرح در حال حاضر ویژه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم است که در آینده‌ای نه چندان دور توسط دختران مقطع متوسطه اول نیز اجرا می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی با اشاره به اهداف طرح لشکر فرشتگان عنوان کرد: تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسئولیت نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلاب در پرتو زنان انقلاب اسلامی، شناخت استعدادها و توانمندی‌ها، شناخت دانش آموزان دختر و کشف سهم زنان در تحقق جهاد کبیر از برخی اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح در سطح مدرسه‌ای، شهری و ملی برگزار می‌شود، گفت: در سطح مدرسه‌ای دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های سرگذشت‌پژوهی و شناسایی زن مجاهد مسلمان به مصاحبه و گفتگو با او می‌پردازند همچنین در سطح شهری نیز اعضای قرارگاه شهری بر اساس سرگذشت پژوهش‌های انجام شده در سطح مدرسه‌ای، یادواره‌های شهری برگزار می‌شود که اجرای این مرحله منوط به اجرای سرگذشت‌پژوهی در سطح منطقه است.

علامتی بیان کرد: افتتاحیه طرح لشکر فرشتگان اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه برگزار می‌شود و در آبان ماه سال تحصیلی آینده یادواره ملی جشنواره لشگر فرشتگان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار