5. فروردين 1403 - 9:30   |   کد مطلب: 25497
استان همدان یکی از چهار استان برتر در اسکان و حضور مسافرین و گردشگران در ایام سفرهای نوروزی بوده که به گفته استاندار همدان، نتیجه تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی در آماده‌سازی زیرساخت‌ها و خدمات به مسافران است.

به گزارش شبنم‌ها استان همدان همواره یکی از مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی بوده است و در ایامی همچون عید نوروز حضور گردشگران داخلی در همدان پررنگ‌تر می‌شود.

بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در استان همدان که تعداد زیادی از آن‌ها در شهر همدان است باعث شده تا گردشگران تمایل بیشتری برای حضور در این استان داشته باشند.

 

همدان بهترین گزینه برای گردشگران یکی از گردشگران داخلی که به همدان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار شبنم ها با بیان اینکه همدان شهری زیبا برای تفریح است، گفت: به همه مردم کشورم توصیه می‌کنم همدان را برای تفریح و دیدن مکان‌های تاریخی و ارزشمند انتخاب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مکان‌های تاریخی در همدان بی‌نظیر هستند، افزود: قطعا بسیاری از مردم جهان آرزوی دیدن چنین آثاری را از نزدیک دارند. این گردشگر خاطرنشان کرد: همدانی‌ها بسیار میهمان نواز هستند و حتی از ما مسافران دعوت می‌کردند تا در منزل خود از ما پذیرایی کنند.

بازدید ۱۰۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۶ اسفند سال قبل تا دوم فروردین سال‌جاری ۱۰۴ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند، گفت: دستکند زیرزمینی سامن نیز به تازگی بازگشایی شده که با استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی روبرو شد.

 

معصوم علیزاده ادامه داد: بیشترین بازدیدها طی این مدت از غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر و بوعلی و آبشار گنجنامه ثبت شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۲۸هزار و ۳۷۷ گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر و خانه‌مسافرهای دارای مجوز استان همدان اقامت داشتند.

 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

 

استاندار همدان نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای اسکان و اقامت ۲۰ هزار نفر گردشگر در شبانه‌روز در استان همدان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا روز سوم فروردین‌ماه پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تردد در سطح جاده‌های استان ثبت شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: بیش‌ از ۳۰ هزار نفر گردشگر در استان همدان اقامت داشته‌اند و از آغاز سفرهای نوروزی بیش از ۱۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته، بازدید کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در ایام سفرهای نوروزی ۱۰۵ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف انجام شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به مسافرین نوروزی درحال تلاش هستند، گفت: استان همدان جزو چهار استان برتر در اسکان و حضور مسافرین و گردشگران در ایام سفرهای نوروزی بوده که حاصل تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی در آماده‌سازی زیرساخت‌ها و خدمات به مسافرین عزیز بوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار