5. آذر 1397 - 18:08   |   کد مطلب: 22004
سید احمد موسوی یکی از بسیجیانی است که پس از دوبار شکست، در بازیافت لوازم یدکی خودرو و تولید قطعات جدید و کارآفرینی موفق ظاهر شد.

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع

اقتصاد مقاومتی، خرید کالای داخلی و همت تولید کننده داخلی را می‌طلبد، در این بین بزرگ‌ترین دغدغه تولید کننده داخلی داشتن  مواد اولیه و باز فروش است؛ گاهی کمبود مواد اولیه  و ورود بی‌رویه  کالای خارجی موجب ضرر رساندن به تولید کننده داخلی می‌شود، بنابراین تولید کننده داخلی نیاز به عزمی راسخ و همت و توان بالا دارد .

در این بین برخی افراد از جمله بسیجیان نخبه همتی بلند در تولید محصولات داخلی دارند که سید احمد موسوی یکی از بسیجیانی است که در بازیافت لوازم یدکی خودرو و تولید قطعات جدید و کارآفرینی موفق بوده است و به مناسبت هفته بسیج گفت‌و‌گویی با این کارآفرین بسیجی داشتیم.

 موسوی با بیان اینکه مدرک تحصیلی دیپلم برق خودرو دارم، اظهار کرد: حدود 20 سال به صورت تجربی فعالیت‌های مرتبط با برق خودرو را انجام می‌دهم  و از ابتدای فعالیت در این بخش، دوست داشتم این حرفه را همراه با آموزش و خلاقیت بیشتر طی کنم.

وی به روند کاری خود اشاره کرد و گفت : طی سال‌های 77 و 78 خودروهای جدید وارد بازار  شد به همین دلیل سعی کردم مهارت‌هایی در زمینه تعمیر و لوازم خودروهای جدید کسب کنم؛ سال 79 مبلغ 400 هزار تومان قرض گرفتم و یک مغازه تعمیرات و باطری سازی راه‌اندازی کردم.

این کارآفرین بسیجی بیان کرد: دوران سربازی همزمان با شروع فعالیتم در مغازه بود و به دلیل اینکه درآمد بسیار اندکی داشتم، نمی‌توانستم  از فرد دیگری برای ادامه روند کاری کمک بگیرم، بنابراین سعی داشتم از هر فرصتی هر چند اندک  برای ادامه فعالیتم در مغازه استفاده کنم.

ورود اجناس چینی به بازار  باعث ورشکستگی من شد

وی با بیان اینکه در سال 81 توانستم فعالیت‌های خود را در زمینه لوازم یدکی خودرو توسعه بدهم، افزود: چند سال بعد با جمع‌آوری خودروهای فرسوده، سهمیه‌بندی بنزین و ورود اجناس چینی به بازار متأسفانه شکست بزرگی متحمل شدم و مجبور به انجام فعالیت‌های خدماتی در جهاد کشاورزی شدم.

به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی همتم را مضاعف کردم

موسوی ادامه داد: یکی از دوستانم لوازم یدکی خودرو برای فروش گذاشت و اقدام به خرید لوازم یدکی خودرو کردم و از این  طریق سود خوبی نصیبم شد.

وی با بیان اینکه همه ما ادعا داریم که گوش به فرمان رهبری هستیم اما مهم این است که بتوانیم در عمل ثابت کنیم، تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به شرایط جامعه و دیدگاه همه جانبه ایشان نسبت به امور مهم کشور ارائه می‌شود و باید به دنبال تحقق آن‌ها باشیم.

این کارآفرین بسیجی یادآور شد: همه ما بدون شک اذعان داریم که ایران یکی از پر مصرفترین کشورهای دنیاست اما به راحتی از این مسئله و دغدغه مهم عبور می کنیم.

وی با بیان اینکه کشوری موفق است که بتواند از مصرف زیاد بازدهی بالایی نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سالیانه ارز بسیار بالایی به  بخش لوازم یدکی  خودرو اختصاص پیدا می‌کند و پس از یک دوره مصرف کوتاه مدت این لوازم به عنوان ضایعات با مبالغ بسیار کم، خرید و فروش می‌شوند که باید راهکاری به این منظور اندیشید.

با شعار اقتصاد مقاومتی اجزای خودرو را بازیافت و به چرخه بازار بازگرداندم

موسوی با بیان اینکه در حوزه فعالیت بنده دینام و دیود فروانی در کشور مصرف می‌شود، گفت: سعی کردم قطعات خودرو را با  کمی تغییر به چرخه اقتصاد باز گردانم و در این زمینه نیز در حد توانم با استفاده از هنر تراشکاری و طراحی اجزایی همچون دینام و استارت خودرو را  بازیافت و به چرخه مصرف  بازگرداندم.

وی در خصوص مشکلات پیش رو در این حرفه، اظهار کرد: پس از تلاش بسیار برای بازیافت و بازتولید قطعات ضایعاتی به دلیل اینکه فعالیت‌هایم بدون توجه به بازاریابی و معرفی کالا و کسب اعتبار انجام شده بود، خریداران از خرید کالایی که در کارگاه کوچک تولید شده بود امتناع می کردند و این امر موجب شکستم شد.

پس از دو بار شکست موفق شدم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی اشتغالزایی کنم/ تولید داخلی نیازمند توجه مسئولان

این کارآفرین بسیجی با تأکید بر اینکه بِرند کالا شناسنامه معتبر کالاست، افزود: امروز به واسطه ضمانتی که برای تولیدات خود در نظر گرفته‌ام , همچنین  معرفی کالا و برخورد خوب با مشتریان توانسته‌ام به موفقیت نسبی در زمینه تولید دست پیدا کرده و برای چندین نفر نیز ایجاد اشتغال کنم.

وی با تأکید بر اینکه تولید همواره با فراز و فرودهای بسیاری همراه است، خاطرنشان کرد: تولید کننده داخلی نیازمند حمایت مسئولان است امیدوارم در کشور ما امر تولید جدی گرفته شود و حمایت از تولید داخلی تنها بر روی برگه‌های قوانین و مصوبات قرار نگیرد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار