9. آبان 1397 - 11:45   |   کد مطلب: 21877
مسئول موکب ابالفصلی های مریانج اظهار داشت: در موکب های شهر همه خادمین با تمام وجود و بدون احساس خستگی به زائر امام حسین(ع) خدمت می کنند و فضای موکب حال و هوایی کربلایی دارد. چند شب پیش کودک خردسالی را که مبتلا به بیماری کلیوی بود به این موکب امام حسین آورند و آن کودک شفا پیدا کرد.

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع

روز گذشته رسانه های دنیا و هزاران چشم به کربلای معلی دوخته شده اند,  سیل خروشانی از جمعیت زن و مرد و پیر و کودک و جوان به راه افتاده است و هر لحظه جمعیت بیشتری بر این سیل خروشان افزوده می شود. مقصد همه عاشقان کربلای معلی و بین الحرمین است. همه امده اند تا بگویند لبیک یا حسین (ع). امروز صدای عاشورایی کاروان امام حسین (ع) در جهان طنین انداز شده استگ قبل از شروع سفر اربعین عده ای می گفتند امسال جمعیت کمتری عازم کربلا خواهند شد اما مردم عاشق اهل بیت ثابت کردند سفر اربعین سفر دل است .

عاشق امام حسین (ع)بهانه ای جز عشق و دلدادگی به امام حسین (ع)نمی شناسد و فرزند و مال و جان در راه امام حسین (ع ) فدا می کند.

 

موکب های همدان ماوای جاماندگان از کربلا

در شهر همدان  موکب هایی برای اسکان و پذیرایی از زائران بر پا شده است همه جا ما ندگان از سفر کربلا در این موکب ها گرد هم جمع شده اند و از جان و دل به زائران امام حسین (ع)خدمت می کنند.

خبرنگار نافع به موکب حسینیه اباالفضلی  مریانج رفته و با خادمان این موکب گفتگویی انجام داده است.

فعالیت خستگی ناپذیر زن و مرد و کودک در موکب ابالفضلی مریانج

قاسم عباسی مسئول اشپزخانه موکب اباالفضلی  مریانج میگوید: اولین موکبی که در همدان برای اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین  برپا می شود موکب اباالفضلی  مریانج است. زن و مرد و پیر و جوان و حتی کودکان بدون خستگی و با شور و شوق برای زائرین اربعین کمر همت می بندند و هر روز بیش از 11 ساعت به صورت شبانه روزی در این موکب به فعالیت می پردازند موکب ابالفضلی ها سال پنجم فعالیت خود را از چند روز پیش آغاز کرده است و تا چند روز پس از اربعین نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

تمام هزینه های موکب را اهالی تامین میکنند

مسئول آشپزخانه موکب اباالفضلی  مریانج از هزینه های موکب سخت می گوید: همه هزینه ها از صفر تا صد به عهده اهالی مریانج و شخصی به نام حاج کاظم است. هیچ نوع ارگان دولتی هیچ گونه کمکی در خصوص پذیرایی و اسکان انجام نداده است و همه اهالی و افرادی که در این موکب  افتخاری خادمی زائرین ابا عبدالله الحسین(ع)را دارند از درآمد خود مخارج هزینه های  موکب را می پردازند .

این خادم امام حسین انتقادی هم از مسئولین داشت و گفت :در نشست فرمانداری ستاد اربعین سخن های بسیاری در خصوص کمک های غیر نقدی به موکب های اسکان و پذیرایی به میان اورده شد اما متاسفانه تا کنون هیچ یک از این سخنان اجرایی نشده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه در موکب ابالفضلی های مریانج از ظروف استیل استفاده می شود و این ظروف به خوبی شسته و پاک می شوند چرا ما باید  هزینه اضافی برای خرید ظروف سلولزی بپردازیم  با توجه به هزینه گزافی که این ظروف دارد واقعا جایز است که ما از ظروف استیل قابل شستشو  استفاده نکنیم؟ از سوی دیگر اداره بهداشت محیط نسب به استفاده از لباس های سفید و متحد الشکل نیز چندین بار تذکر داده است افرادی که در شیفت های ثابت پذیرایی از زائرین حضور دارند از لباس های متحد الشکل سفید به طور محدود استفاده می کنند اما  استفاده از روپوش های سفید برای همه خادمین ثابت و غیر ثابت به زعم بنده هزینه تراشی اضافه است.

 

شفای کودک 6 ساله

مسئول اشپزخانه موکب اباالفضلی  مریانج ادامه داد: خدمت به زائر امام حسین (ع) برای ما جاماندگان از سفر کربلا افتخار بسیار بزرگی است همه خادمین با تمام وجود و بدون احساس خستگی به زائر امام حسین(ع)  خدمت می کنند . چند شب پیش  کودک خردسال اهل روستای سولان  را که مبتلا به بیماری کلیوی  بود به این موکب  آورند و این کودک شفا پیدا کرد .

قاسم بخشی مسئول موکب اباالفضلی  مریانج اظهار داشت :زائر سرای مریانج خدمات رفاهی از جمله اسکان و پذیرایی و استحمام را برای زائرین اربعین در نظر گرفته است و بیشترین تعداد پذیرایی توزیع هفت هزار عذای گرم برای شب گذشته بوده است. در این موکب علاوه بر زائرین داخلی  زائرین خارجی  از کشورهای  پاکستان و تاجیکستان و ترکیه و آذربایجان نیز اسکان و پذیرایی شده اند .

قاسم بخشی ادامه داد :در روزهایی که تعداد مهمانان بیش از میزان پذیرش زایر سرا است  به خانه هایی که صاحبان ان منزلشان را در اختیار زائر سرا قرار داده اند ارجاع داده می شوند.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار