16. بهمن 1397 - 9:09   |   کد مطلب: 22351
حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید عسل و نقش آن در درمان سرماخوردگی پرداخته اند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: برای اینکه در فصل زمستان دچار سرماخوردگی نشوید، هر روز یک لقمه از عسل میل کنید.

عسل یکی از پاکیزه‌ترین و کامل‌ترین غذا‌ها است، دارای بسیاری از املاح، شامل اکثر فلزات و دربردارنده تمام ویتامین‌هایی است که تاکنون کشف شده و بسیاری از بیماری‌ها را شفا می‌دهد، ارزان بلکه رایگان در دسترس انسان قرار گرفته است. (البته در دوران قدیم).

آهن عسل مرض کم خونی را معالجه می‌کند، فسفر و کلسیم آن امراض استخوانی را مداوا می‌کند، قند کامل آن در رشد و نیرو اثر معجزه آسائی دارد، قلب را تقویت می‌کند، فشار خون را منظم می‌کند و برای بیماران قندی مضر نیست.

در مورد امراض ریه، کبد، زخم روده ومعده، ناراحتی‌های عصبی، درمان صفرا و یرقان، تنظیم مجاری ادرار و کلیه خدمات گرانبهائی ارائه می‌دهد.

عسل در مورد سرماخوردگی نیز سودمند است، اگر پیش از ابتلا به سرماخوردگی مداوم عسل مصرف شود از ابتلا به آن پیشگیری کرده و چنان چه پس از سرماخوردگی مصرف شود، به واسطه خاصیت رادیواکتیوی آن و تشعشات کهربایی، سرماخوردگی و انواع تب‌های آن را نابود می‌کند.

عسل نیز دارای نشانه‌هایی است که با آن‌ها سود و زیانش از هم شناخته می‌شود، عسلی که بوئیدن آن عطسه ایجاد کند و آن‌هایی که خوردنش گلو را می‌سوزاند از نشانه‌های عسل نامرغوب است که این نوع عسل بلکه به نوعی سم و کشنده است؛ عسل یکی از سالمترین خوراکی‌ها است به شرطی که از اول سالم به عمل آمده باشد.

منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار