30. مهر 1396 - 15:24   |   کد مطلب: 19121
مدیر کل اداره استاندارد استان همدان خبرداد:
صدور سند استاندارد ملی برای محصول سیب زمینی
مدیر کل اداره استاندارد استان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور ، استان همدان سند استاندارد ملی برای محصول سیب زمینی صادر کرده است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم ها،

مدیر کل استاندارد استان همدان در نشست خبری خویش با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های انجام شده از مهر سال 1395 تا مهر  1396 اظهارداشت : در حوزه  صادرات و واردات کالاهایی وجود دارد که مشمول استاندارد اجباری هستند و یا کالاهایی که بنا به تشخیص گمرکات کشور  جهت تعیین وضعیت باید خدمات استاندارد سازی  دریافت نمایند. 
وی افزود: در مورد این کالاها 64  اظهار نامه جهت تعیین ماهیت به  اداره استاندارد ارسال  شده است. 
مددی تصریح کرد: در بحث نظارت بر صادرات، کلاهایی که ازگمرکات  استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است  1033قلم  است که  از مجموعه استاندارد خدمات استاندارد سازی دریافت  کرده اند . 
مدیر کل اداره استاندارد بیان داشت: یکی از وظایف سازمان،  تدوین و  تنظیم استاندارد است. در این حوزه 96 سند استاندارد ملی تدوین و تجدید نظر شده است که به نوعی کار علمی ودانش بنیان در بخش  کسب و کار  محسوب می شود. 

وی افزود: در بحث باز نگری های استاندراد ملی 200 سند ملی مورد بازنگری قرار گرفته است. در حوزه  توانمند سازی مدیران کنترل کیفی در بخش تولید و حوزه های مختلف  8300 نفر ساعت اموزش بدو استخدام یا تکمیلی و یا  تخصصی تکمیلی ارائه شده است .  در خصوص  صدور پروانه نشان استاندارد و همچنین افرادی که  اقدام به تنوع تولیدات داشته اند 87  پروانه کاربرد نشان استاندارد صادر شده است. مدیر کل اداره استاندارد استان تصریح کرد: فرایند نمونه برداری تا ختم به صدور پروانه استاندارد دهها ساعت کار کارشناسی نیاز دارد . همچنین در بحث تمدید پروانه کاربرد نشان استاندارد  در سنوات گذاشته بیش از 1124فقره  بازرسی فنی از واحد های تحت پوشش استان انجام گرفته است .  
مددی در ادامه سخنانش گفت: در خصوص صنایع انرژی بخش و بهینه سازی مصرف انرژی  فرایند پایش و مونیترینگ 99 واحد مشمول پایش شده اند و  25 واحد توانسته اند  پروانه معیار مصرف انرژی را اخذ نمایند.
همچنین  در بحث نمونه برداری از مراکز تولیدی در جهت  استمرار  کنترل کیفیت فرایند نمونه برداری , راندوم چک  بالغ بر 2362 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی صورت گرفته است .
وی افزود: در بحث کنترل عیار فلزات گران بها 89 فقره در جهت استمرار پایداری پروانه و کدینگ انجام شده است .

مددی اشاره داشت :طرح کنترل بازار در جهت دفاع  از حقوق مصرف کننده  و ایمن کردن شبکه توزیع در سراسر کشور انجام می شود .
وی در خصوص شناسایی  کالاهایی که مشکوک به استاندارد جعلی بی کیفیت و کم کیفیت هستند  اظهار داشت: در این زمینه از  بیش از  1250نمونه از شبکه توزیع  نمونه برداری شده است و  بیش از 6569 مورد از شبکه توزیع مورد  بازرسی صورت گرفته است.
 
مددی اشاره داشت :در هیچ استانی از واحد توزیع نمونه برداری صورت نگرفته است . 

وی ادامه داد در  ازمون باسکول های ثابت نیز در سطح دستگاههای توزین سبک، 5443 ازمون انجام شده و مجوز استاندارد صادر شده است و همچنین برچسب های  تاریخ ازمون و تاریخ انقضا ازمون بر انها الصاق  شده است .
مددی اعلام کرد : 3 پروانه کاربرد نشان استاندارد برای بخاری گازسوز هرمتیک صادر شده است و همچنین برای اولین بار سند استاندارد ملی برای محصول سیب زمینی صادر شده است. 
همچنین برای نخستین  بار در کشور پروانه کاربرد نشان استاندارد برای آبپاش دوار صادر شده است . 

 مددی اشاره داشت : استان همدان در بخش خدمات استاندارد سازی زیر ساخت ها یکی از استان های پیشتاز در کشور محسوب می شود و 17 ازمایشگاه با سازمان استاندارد همکاری دارند. همچنین 2314 نازل سوخت مورد آزمون بازرسی کیفیت نازل های انرژی قرار گرفته اند .

مدیر کل استاندارد در خصوص روند استاندارد سازی تله کابین گنجانامه ابراز داشت : تله کابین گنجانامه ده سال پیش ساخته شده است و تله کابین ها از سال 90 مشمول دریافت  استاندارد قرار گرفته اند. پروسه استاندارد سازی بسیار پیچیده و ظریف است و هم اکنون نظارت بر انجام استاندارد سازی به قوه قضاییه محول شده است .
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار