25. ارديبهشت 1396 - 14:39   |   کد مطلب: 16738
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نوراظهار داشت: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه با هدف عمل به فرمایشات رهبری ,بصیرت افزایی و رفع ابهامات وشبهاتی که ممکن است در اذهان دانشجویان وجود داشته باشد برگزار می شود.

به گزارش شبنم ها، کرسی آزاد اندیشی نشستی است که در ان به صورت آزاد و منطقی در ارتباط با موضوعی معین و از پیش تعیین شده  به تضارب اراء می پردازند .
رهبر معظم انقلاب از همان سال های نخست دهه هشتاد در دیدار های مختلفی که با اساتید ,دانشجویان و طلاب ,فضلای حوزه علمیه در مناسبت های گوناگون داشتند  به اهمیت و تبیین  برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید داشتند .
در راستای  برگزاری کرسی آزاد اندیشی دانشگاه پیام نور مرکز همدان  گفتگویی با رامین امیدی قانع مدیر فرهنگی دانشگاه انجام دادیم .
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور اظهار کرد :برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی هر یک از دانشجویان می توانند موضوعی برای کرسی ازاد اندیشی به امور فرهنگی ,یا بسیج دانشگاه یا تشکل های اسلامی و انجمن های علمی پیشنهاد دهند موضوعات ارسالی دانشجویان در شورای فرهنگی  دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و به شورای فرهنگی استان ارسال می شود در صورت موافقت،  شورای استان داور و کارشناس برای نظارت به برگزاری کرسی آزاد اندیشی  معرفی می کند و  امور فرهنگی دانشگاه اهتمام به  دعوت از دانشجویان و برگزاری کرسی آزاد اندیشی می نماید.
اهداف برگزاری  کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه چیست ؟
امیدی قانع ابراز داشت :اولین هدف عمل به فرمایشات رهبری ,بصیرت افزایی, رفع ابهامات وشبهاتی که ممکن است در اذهان دانشجویان وجود داشته باشد ,تقویت استدلال و گفتگوی منطقی  به دور از هر گونه تنش ,ایجاد فرصت قانونی امن و عادلانه برای تضارب اراء,افزایش اگاهی دانشجویان نسبت به مسائل روز جامعه ,زمینه سازی فرایند  تولید علم  و نظریه پردازی است .
کرسی آزاد اندیشی در این روزها  با چه مو ضوعی در   دانشگاه برگزار می شود ؟
مدیر امور فرهنگی اعلام کرد  :کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان نامزدهای  ریاست جمهوری که در استان همدان فعالیت دارند در روزهای 21و 23  اردیبهشت برگزار شده است و در 26 اردیبهشت نیز در دانشگاه پیام نور برگزار می شود ,هر یک از نمایندگان موظف هستند به سوالات دانشجویان در ارتباط با موضوع تعیین شده  پاسخ دهند, دیدگاههای نامزد ریاست جمهوری را به طور کامل  تبیین نمایند .

دیدگاه شما

آخرین اخبار