13. ارديبهشت 1396 - 15:02   |   کد مطلب: 16544
کشتی پهلو گرفته روایتی است که زندگی حضرت زهرا (س) را از زمان تولد تا هنگام شهادت مظلومانه اش بیان می کند. در این کتاب لحظات نابی از عشق حضرت محمد (ص) نسبت به حضرت خدیجه (س) وهمچنین عشق حضرت زهرا (س)نسبت به حضرت علی (ع) و فرزندانشان بیان می شود.

به گزارش شبنم ها، 

کتاب کشتی پهلو گرفته کتابی است درباره زندگی حضرت زهرا (س) که به  سید مهدی شجاعی نوشته شده است. این کتاب پر تیراژترین کتاب سال معرفی شده است . شجاعی نویسنده توانمندی است که  کتاب های سقای آب وادب  ,آفتاب در حجاب ,دموکراسی یا دموقراضه , پدر عشق وپسر, خداکند که بیایی  ,از دیار حبیب و...... از آثار او هستند.

کشتی پهلو گرفته روایتی است که زندگی حضرت زهرا (س) را  از زمان تولد تا هنگام شهادت مظلومانه اش بیان می کند. این کتاب با استفاده از منابع تاریخی و قلم شیوای مؤلف روایتی تازه از زندگی کوتاه بانوی اسلام را به رشته تحریر کشیده است. در این کتاب لحظات نابی از عشق حضرت محمد (ص) نسبت به حضرت خدیجه (س) وهمچنین عشق حضرت زهرا (س)نسبت به حضرت علی (ع) و فرزندانشان بیان می شود. لفظی که برای خطاب یکدیگر به کار می برند از عمق جان آنها بر می آید هر چند این کتاب سوگ نامه ای در رثای حضرت فاطمه (س) است اما نحوه تربیت فرزندان و ولایتمداری ایشان نیزدر این کتاب بیان شده است .

مکتب حضرت زهرا (س) یک مکتب انسان ساز است.  بخش هایی از کتاب را میتوان مرثیه ای  تمام عیار دانست مرثیه ای که در سوگ بشریت وگوهرهای گران بهایی را از دست داده است می نشیند. وجود اهل بیت (س) مانند نوروبشارتی  است از طرف خداوند برای اهل زمین, اما اینکه برخورد زمینیان با اهل بیت (س) چگونه بوده است در این کتاب به خوبی ملموس است.

گزیده ای از کتاب «کشتی پهلو گرفته»:

وقتی آدم از بهشت قرب رانده شد وبه زمین فراق هبوط کرد شما تنها وسیله ی نجات او شدید و نامهای شما اسماء حسنای سوگند نامه ی او و ما بیش از پیش قدر ومنزلت شما را در نزد خدا یافتیم وبه همان میزان متحیرتر ومبهوت تر شدیم در شکوه وعظمت وجود شما .

وقتی در پسان وانفسای طوفان وسیل, با استعانت از نام شما بر خشکی فرود آمد همه یکصدا گفتیم رازی است به سنگینی خلقت و رمزی به پیچیدگی آفرینش در این نامهای مبارک, اماچه راز و رمزی ؟!

این انتظار قرن به قرن سال به سال ماه به ماه روز به روز ولحظه به لحظه گسترش یافت ودر بستر ان سوالی غریب شروع به رشد ونمو کردتا آنجا که این سوال انتظار پابه پای هم, دست به کار سوزاندن دل ومچاله کردن جان شدند .

سوال این بود که :

فاطمه با این شخصیت ,با این عظمت,با این جلال و جبروت با این قرب و منزلت وقتی پا به عرصه زمین بگذارد, چه خواهد شد؟ چه طوفانی به وقوع خواهد پیوست , چه معجزه ای رخ خواهد داد و خلایق چگونه با او برخورد خواهند کرد؟!

مساله مساله کوچکی نبود ,خلایق همیشه بر روی زمین به دنبال خدایی ملموس و محسوس می گشتند, بت را نه به این دلیل می ساختند ومی پرستیدند که او را خدا می دانستند, بت را می خواستند به عنوان جلوه ای محسوس از خدا بر روی زمین.  بت ها را به عنوان شفعائی در نزد خدا تصور می کردند. آنها را واسطه ای میان خود و خدا می پنداشتند .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار